OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smart Media Solutions AB är ett av Europas ledande företag inom utveckling, produktion och försäljning av stativ och lösningar för platta skärmar och projektorer.Smart Media Solutions AB är ett internationellt och virtuellt företag som har samarbetspartners i ca 30 länder.Produktportföljen erbjuder mer än 300 olika lösningar.På kontoret i Nacka är vi 11 anställda.Företaget har haft en mycket stark utveckling - omsättningen 2007 blir ca 130 miljoner - med mycket god lönsamhet under det senaste decenniet.Mer information om företaget hittar du på hemsidan www.smartmediasolutions.se Ekonomichef/Ekonomiansvarig 18 månaders vikariat Vår ekonomichef/ekonomiansvarige kommer att vara föräldraledig och vi söker nu en ersättare på heltid under perioden 1 april 2008 och ca 18 månader framåt.Tjänstens innehåll: Rollen som Ekonomichef - Ekonomiansvarig är mycket bred och du kommer få ta ett helhetsansvar för företagets löpande ekonomi.Du sköter därmed de dagliga rutinerna i form kund- och leverantörsreskontra och bokföring.Eftersom det är ett mindre kontor är det en fördel om du är flexibel och van att fungera som en spindel i nätet .Tjänsten innehåller även att ansvara för lagersaldo och lagerstatistik mot ett flertal lager både inom och utanför Sverige.Löneutbetalningar - Löneredovisning hanteras av en extern partner.Dina ansvarsområden är: Redovisning Resultat- och balansräkning Månads-, kvartals- och årsbokslut Rapportering till moderbolaget Viss budgetering Moms- och skattefrågor Deklarationer Kontakter med revisorer Reklamationer och returer Kund- och leverantörsreskontra Inventering Anläggningsregister Din profil: Vi söker dig som minst har en gymnasieekonomutbildning och har en stor bredd och erfarenhet inom ekonomiområdet.Du har också erfarenhet av att arbeta med lagerfrågor och genom denna erfarenhet skaffat dig en mycket god förståelse för de olika momenten som ingår i inköps-/ lager- och orderprocessen.En annan viktig kvalifikation är att du är en avancerad användare av Excel.Då företaget arbetar med många internationella kunder och samarbetspartners förutsätter tjänsten att du är duktig på engelska i både tal och i skrift.Vi har nyligen uppgraderat vårt affärssystem Microsoft Dynamics (tidigare kallad Navision) till den senaste versionen 5.0 och har du erfarenhet av detta system är det självklart en merit, men inget krav.För att passa in hos oss bör du tycka om att arbeta i ett mindre företag med en platt, virtuell och internationell organisation bakom.Vi värdesätter eget initiativ, ansvarskänsla, prestigelöshet och ärlighet. Skicka gärna CV och personligt brev i samma dokument. Vi rekommenderar att du skickar din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker omgående.Vänligen notera: I samband med att du skickar ansökan för ovanstående tjänst blir dina uppgifter registrerade i Hudson's databas.Att finnas med i vår databas innebär att vi kan komma att kontakta dig när vi har ett rekryteringsuppdrag som vi tror kan passa din profil.Dina uppgifter behandlas konfidentiellt samt i enlighet med PuL (Personuppgiftslagen).
Kontaktpersoner på detta företaget
Senior Consultant Anette Stenseth
08-50 600 706
Jenny-Ann Löfgren
0762-759 739