Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Revisorsnämnden (RN) är regeringens expertmyndighet i frågor om revisorer och revision. RN:s roll är bl.a. att upprätthålla förtroendet för revisorers verksamhet och för det statliga auktorisationssystemet. Myndigheten har två övergripande uppgifter. Den ena är att utöva tillsyn över kvalificerade revisorer. Den andra är att se till att det finns kvalificerade revisorer i landet, vilket sker bl.a. genom att nämnden anordnar prov för revisorsexamen samt utfärdar auktorisation och godkännanden av revisorer.

Revisorsnämnden har ca 25 anställda. De flesta är kvalificerade revisorer eller jurister. Myndighetens lokaler ligger centralt på Östermalm i Stockholm.

Vår nuvarande ekonomihandläggare kommer att gå i pension vid årsskiftet. Därför söker vi nu en ny medarbetare. RN använder ekonomisystemen Visma Control (XOR) och Visma Proceedo.

Arbetsuppgifterna: I rollen som ekonomihandläggare arbetar du framför allt med löpande redovisning samt hantering av fakturor och in- och utbetalningar. Detta innebär bl.a. att du kontrollerar och konterar inkomna leverantörsfakturor och betalningar, sköter kundfakturering, upprättar bokföringsorder och svarar på avgifts- och fakturafrågor. Du är också behjälplig med framtagande och kontroll av uppgifter till myndighetens årsredovisning, budgetunderlag och internbudget. Eftersom RN är en mindre myndighet krävs ibland att du, förutom ditt ordinarie arbete, är behjälplig med andra arbetsuppgifter.

Kvalifikationer: Du har gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Din förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift är mycket god. Du har god kompetens inom Excel och övriga Officeprogram samt erfarenhet av elektronisk ekonomihantering.

Det är en merit om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i statlig verksamhet eller om du på annat sätt har förvärvat kunskaper om statlig redovisning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av XOR, Proceedo och redovisningssystemet Agresso.

Som person är du synnerligen noggrann och har hög ansvars- och servicekänsla. Du är strukturerad och effektiv och angelägen om att alltid göra ditt bästa.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en miljö där olika professioner samarbetar. Beroende på dina förutsättningar finns det möjligheter att utvecklas. Våra lokaler är ljusa och trevliga och ligger på Karlavägen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chefsjurist Adam Diamant
08-783 18 97 0707-287699
Fredrik Bengtsson
08-783 18 87
Myndighetschef Anita Wickström
08-783 18 82 070-269 98 55
Ekonomiassistent Gunilla Kahnberg
08-783 18 81
Ekonomiansvarig Leena Collins
08-783 18 76
Chefsjurist Adam Diamant
08-738 46 99 0707-287699
Avdelningsdirektör Maria Monthure
08-738 46 86
Myndighetschef Per Johansson
08-738 46 55 073-868 36 28
Chefsjurist Adam Diamant
08-7384699 073-868 36 44
Administrativ chef Kristina Rasmusson
08-738 46 31 073-868 36 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Revisorsnämnden (RN)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning och provanställning sex månader tillämpas.
  • Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse (helst senast 2014-11-01).
  • Publicerat: 21 augusti 2014

Besöksadress

Karlavägen 104
None

Postadress

Box 24014
STOCKHOLM, 10450

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024