Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Till Socialkontorets administrativa enhet söker vi nu ekonomihandläggare.
På enheten finns 14 medarbetare, med olika uppdrag, ekonomihandläggare, administrativ assistent, arkivarie, nämndsekreterare, registrator, systemförvaltare, verksamhetskontroller och utvecklare. Enhetens uppdrag är att stödja Socialkontorets verksamhetsområden i övergripande frågor i syfte att uppnå målen för verksamheterna.

På den administrativa enheten är gott samarbetsklimat viktigt, vi värdesätter arbetsglädje och att arbeta tillsammans för gemensamt mål. Du har flextidsavtal och friskvårdsbidrag.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomihandläggare ansvarar du tillsammans med en annan kollega på enheten för hantering av leverantörsfakturor, fakturering, utbetalningar, avstämning av balanskonton, återsökningar av statliga bidrag samt inköp.

Du skall även se till att rutiner och riktlinjer följs samt vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter som förekommer inom enheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi eller handels- och
administrationsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- god kompetens inom Excel och övriga Officeprogram
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande med erfarenhet från Socialkontorets verksamhetsområden och/eller om du har arbetat i Raindance och Treserva.

Som person är du noggrann, strukturerad och har hög ansvars- och servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga, är självgående, initiativrik och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter. Du bör även vara intresserad av att delta i utveckling av verksamheten.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Strängnäs kommun strävar efter mångfald ur alla aspekter och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024