Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

I det kommunala bolaget Smedjebacken Energi AB ansvarar vi för produktion och distribution av fjärrvärme, produktion av vattenkraft samt utbyggnad av stadsnät. Vår teknikavdelning jobbar med bland annat elinstallation, service och beredskap för egna anläggningar och kommunens förvaltningar.
Bolagets vision: ”Vår gemensamma kraft ger en positiv effekt för Smedjebackens utveckling”


Ekonomihandläggare


Vi erbjuder nu dig en bred tjänst med ett roligt och varierande arbete tillsammans med trevliga kollegor i våra tre bolag (Smedjebacken Energi AB, Smedjebacken Energi Nät AB och Bärkehus AB) som verkar i spännande och samhällsnyttiga branscher i en kommun med framtidstro och utveckling.
 
Vi söker dig som är strukturerad, självständig, serviceinriktad samt har förmågan att lyfta blicken
och se helheten. I arbetet tar du egna initiativ och ser till att stötta dina kollegor när det behövs.
De dagliga rutinerna motiverar dig i ditt arbete samtidigt som du är öppen för nya arbetsuppgifter.
Du är van att ställa om utifrån verksamhetens krav och ser vad som behöver göras för att uppnå eftersträvade mål. Vi förväntar oss att du är resultatinriktad, självständig och trivs i en miljö präglad av entreprenörsanda med stort engagemang. Kommunikativ förmåga och goda referenser är en förutsättning eftersom tjänsten innebär service och samarbete med chefer och övriga kollegor.
 
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare arbetar du främst med redovisning, ger stöd vid månads- och årsbokslut, budgetarbete samt rapportering till skatteverket och övriga myndigheter. Övriga arbetsuppgifter är att vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontra samt lönehantering.
Du kommer även att ha en viktig roll i våra interna utvecklingsprojekt.  
 
Utbildning
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå samt arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande samt erfarenhet från lönehantering. Du har IT- vana och dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du har erfarenhet av Unit4 (Agresso) och Kontek lön. Meriterande är högskolekompetens i ekonomi. Du kan uttrycka dig väl i svenska, i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är av stor vikt.


Tillsammans med vårt systerbolag Bärkehus AB arbetar vi i en gemensam administrativ stödfunktion. Tjänsten är placerad i Bärkehus AB på vårt ledningskontor i Smedjebacken men du arbetar främst inom Smedjebacken Energi AB. Du blir en viktig kugge i vår verksamhet och får ett tätt samarbete med dina kollegor inom administration liksom med våra driftchefer och externa samarbetspartners.
 
Heltidstjänst. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


Ansökan
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med din ansökan senast den 15 mars.
Ansökan sker på https://seab.barkehus.se

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av vår Controller Bibbi Nylander, 0240-66 06 02
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Peter Betti, 0240-66 88 12


Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smedjebacken Energi AB Smedjebacken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Postadress

Gunnarsvägen 7
Smedjebacken, 77734

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024