Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta operativt med kundreskontra och bokföring. Fakturering av myndighetens avgifter är en stor del av det dagliga arbetet. Viss avisering av skatter kan förekomma. Kravhantering så som påminnelser, ränteberäkningar och indrivning är en del av arbetet. I arbetet ingår att ha löpande kontakter med övriga avdelningar inom myndigheten. Informera och utbilda inom området är en av uppgifterna. Ansvar för kvalitetssäkring av flödena gentemot såväl de interna som externa uppdragsgivarna är också en del, vilket innebär att vi efterlever de redovisningsprinciper som gäller. Dessutom ska du medverka till utveckling och effektivisering av processen. Under det första halvåret är arbetet till stor del förlagt till Norrköping.

 

Din bakgrund

Du ska minst ha gymnasieexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du ska ha minst fem års arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet. Meriterande med erfarenhet från statlig verksamhet inom området. Vi vill att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt arbete i större organisation och är van att arbeta nära verksamheten.

Arbetet som ekonomi handläggare ställer stora krav på självständighet och initiativförmåga samt god samarbetsförmåga. För tjänsten gäller vidare att du har mycket bra analytisk förmåga, att du klarar att hålla deadlines, hantera stressiga situationer och är väldigt noggrann. Du är en van datoranvändare och du har erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem. Kunskaper i Agresso är meriterande. Utbildning och erfarenhet inom kravhantering är meriterande. Goda kunskaper i Office-paketet och verktyget Excel är nödvändigt. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Tillträde snarast. Vi tillämpar normalt provanställning.

 

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta:

sektionschef Hanna-Sofia Angermayr, 010-495 60 08, hanna-sofia.angermayr@transportstyrelsen.se  

 

Fackliga frågor

Fackliga frågor besvaras av Jonas Maran, SACO eller Anna Malmborg, ST. De nås via vår växel 0771-503 503.  

Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 21 maj 2014, referensnummer TSG 2014-723. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vårt urval görs med stöd av urvalsfrågor.

Kort om avdelningen
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har 300 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen Norrköping
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


30 november 2021

Administratör

Administratör

29 november 2021