Ekonomihandläggare med fokus på inköp

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!




ARBETSUPPGIFTER
På ekonomienheten stärker vi nu upp med en ekonomihandläggare som kommer att arbeta med både fakturahantering i leverantörsreskontra och med inköp och beställningar. För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort intresse av dessa båda områden.

Inköpsrollen är en administrativ roll som innebär både interna och externa kontakter eftersom du stöttar organisationen med att göra beställningar och har många kontakter med olika leverantörer. Bolagsverkets inköpsfunktion är centraliserad och beställningarna hanteras elektroniskt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver också ha några års erfarenhet inom leverantörsreskontra. Vi ser en gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med inköpsrelaterade frågor där erfarenhet om Lagen om offentlig upphandling (LoU) är meriterande.

Arbetet kräver goda kunskaper inom Officepaketet framförallt Excel och Word. Vi ser gärna att du dessutom har erfarenhet av Agresso och Visma Proceedo.

Självklart har du även en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt.

Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, lyhörd, utåtriktad och ha lätt för att skapa nya relationer. Då vi jobbar med ständiga förbättringar är det viktigt att du har en förmåga att se vad som behöver förbättras och vara öppen för att prova olika arbetssätt och lösningar. Du behöver kunna fokusera och prioritera bland olika arbetsuppgifter samt ha en vilja att lära dig nya saker och hålla dig ajour inom din profession.

Låter jobbet intressant för dig? Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 19 oktober 2022

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 SUNDSVALL
None

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024