Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Avdelningen för ekonomi- och hållbarhetsstyrning tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala stödfunktioner. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner och processer samt hållbarhetsfrågor och folkhälsa.

Vi sköter också ekonomiadministrationen för kommunstyrelsens egna verksamheter samt stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning. Staden använder ekonomisystemet Unit4 ERP/Business World On/Agresso, beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomihandläggare till Avdelningen för ekonomi- och hållbarhetsstyrning, Enheten för system och stöd.

Tjänsten ingår i en grupp som främst arbetar med stadens kund- och leverantörsfakturor. I övrigt ingår även samtal om fakturor, registervård, systemadministration och övriga administrativa uppgifter. Enheten är en stödfunktion vilket innebär att tjänsten också omfattar service mot stadens verksamheter.

I tjänsten ingår att ansvara för avdelningens centrala mail samt att lämna ut fakturor och information i enlighet med offentlighetsprincipen.

Tjänsten kommer att förändras löpande för att anpassas till den tekniska utvecklingen och verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Skallkrav
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi.
Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system och har arbetat med kundfakturor. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad.
Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo och återkommande problemlösning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.




Noggrann - Skallkrav
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Digital kompetens - Skallkrav
Du kan på ett effektivt sätt använda och förstå digitala verktyg, tjänster och medier. Du har intresse för och vilja att arbeta med digitala verktyg.



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Systemadministratör Susanne Björk
031-315 12 94
Ekonomichef Eveline Stomvall
031-315 12 81
SACO Agneta Lekander
031 - 315 17 76
Vision Benny Lindholm

Systemadminstratör Susanne Björk
031-315 12 94
Ekonom/systemansvarig Anna Lundin Berg
031-315 12 82
Ekonomichef Eveline Stomvall
031-315 10 00
Enhetschef system och stöd Anna Lundin Berg
031-315 10 00 (växel)

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024