OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. Sista ansökningsdag: 2016-11-30.
Vid Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap (ERG) bedrivs forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå i etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. Vi erbjuder fristående kurser samt utbildningsprogram på grund- och avancerad nivå.
Den administrativa personalen fungerar som en sammanhållen enhet bestående av sju personer och vi söker nu en ekonomihandläggare för anställning på heltid.
Arbetsuppgifter
För att kunna utföra detta arbete måste du ha god förståelse för grunderna i redovisning. Arbetet består delvis av löpande ekonomiadministration, t.ex. projekthantering (externa samt interna), leverantörsreskontra, kundreskontra, inbetalningar, avstämningar, omföringar, hantering av bokföringsordrar, internfakturering m.m. Dessutom ingår även budgetarbete där budgetering av projekten och att bistå med budget vid forskningsansökningar ingår i arbetsuppgifterna.
Andra administrativa arbetsuppgifter ingår också, såsom ansvar för: konferensadministration, hotell- och resebokningar för externa gäster, larm- och passeranläggningar, beställningar/inköp, datorer och IT-system samt kopiatorer.
Tillsammans med institutionens administrativa chef kommer du att vara delaktig i institutionens budget- och bokslutsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning i ekonomi och som har erfarenhet från arbete med redovisning, bokföring och leverantörsfakturor. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete inom högskole- och universitetssektorn.
Kunskaper i ekonomisystemen Mercur och Raindance samt personalsystemet Primula är meriterande, liksom kunskaper om regelverk avseende statlig ekonomi och redovisning. Vi förutsätter att du har goda datorkunskaper i Excel.
Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt. Kontaktytorna är många, och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel och tycker om att samarbeta med andra.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef, Hermon Berhane, tfn 08-16 29 39, hermon.berhane@erg.su.se.
Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.