Ekonomikonsult till Statens servicecenter, Östersund

Ekonomikonsult till Statens servicecenter, Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för Redovisning och konsulttjänster på enheten för Leverantörsreskontran i Östersund. Avdelningen har ca 115 medarbetare fördelade på nio enheter i Östersund, Gävle & Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt konsulttjänster.

På den aktuella enheten för leveranstörsreskontra i Östersund arbetar tolv medarbetare idag. Nu söker vi en ekonomihandläggare för att stärka vårt team. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter under de senaste tio åren

Vidare ska du ha förmåga att:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kunna samarbeta med din arbetsgrupp
• Bidra till god stämning på arbetsplatsen
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid. 
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse.
Tjänsten är placerad i Östersund. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 september 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Motivera i din ansökan hur du uppfyller kvalifikationerna för tjänsten.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 38 i Östersund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 15 september 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024