Ekonomikoordinator till företag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Detta konsultuppdrag är planerat att starta inom 2–3 veckor och pågår till sommaren, med möjlighet till förlängning. Vår kund har kontor på Norrmalm i Stockholm, och det finns möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. I rollen blir du en del av ett team med både juniora och seniora ekonomer som har en härlig och trivsam arbetsmiljö. Urval sker löpande, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om rollen

Som ekonomikoordinator kommer du stötta upp på kundreskontran. Dina arbetsuppgifter kommer inledningsvis bestå av:

Ärendehantering och support: Ansvara för att hantera och besvara inkommande ärenden i supportmejlboxen för att säkerställa effektiv och smidig ärendehantering.
Fakturahantering: Säkerställa att alla fakturor skickas korrekt till kunder, inklusive hantering av förfallolistor.
Efterkontroller av fakturor: Granska och följa upp fakturor efter utskick för att säkerställa att de distribuerats korrekt via Maconomy och Pagero.
Felhantering i fakturaportalen: Identifiera och åtgärda eventuella felmeddelanden i Pagero för att säkerställa att fakturor når kunderna på rätt sätt, exempelvis som e-faktura istället för post.


På sikt finns även möjlighet att ta sig an andra arbetsuppgifter kopplade till kundreskontra samt arbeta med processförbättringar och systemutveckling.

Om dig

Vi söker dig som är i början av din karriär och har en kandidatexamen i ekonomi från universitet eller högskola. Det är mycket meriterande om du har arbetat administrativt eller med ekonomi tidigare, antingen deltid vid sidan av dina studier eller med något års erfarenhet efter examen. Erfarenhet av Maconomy är också meriterande, men absolut inget krav. Du har en god teknisk förståelse, lär dig snabbt nya system och är bekväm med Office-paketet, gärna Excel.

Det viktigaste för det här uppdraget är din personlighet och ditt driv. Du är en kommunikativ person med hög social kompetens. Du arbetar strukturerat, uttrycker dig tydligt i både skrift och tal och arbetar noggrant men effektivt. Vi söker dig som är en ”doer” - framåtsträvande, positiv och lösningsorienterad. Samtidigt är du pålitlig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta hanna.linde@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2025
  • Ansök senast: 6 mars 2025

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010