Ekonomi/Löneadministratör till säkerhetsföretag

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en spännande utmaning och vill hoppa på tåget direkt är det här helt rätt för dig! Du kommer komma in i ett spännande skede i ett bolag på frammarsch. Till din hjälp kommer du ha kollegor som arbetar hårt för att både växa och skapa en rolig arbetsplats. Låter det här som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Academic Work rekryterar nu för kunds räkning en ekonomi- och löneadministratör. Vi söker dig som vill arbeta på ett modernt säkerhetsföretag i stark medvind. Företaget erbjuder en platt organisation där samtliga medarbetare är med och påverkar. Allt för att inspirera till ett roligt arbete med stark gemenskap! Som medarbetare på företaget får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande säkerhetsföretag, där verksamheten präglas av ett personligt engagemang.

Avdelningen består för närvarande av denna tjänst samt en ekonomichef. Anställningen är inledningsvis en 70% tjänst. Företaget är inne i en mycket expansiv fas med och har behov av flexibilitet. För rätt person med rätt kunskaper kan tjänsten komma att utökas till en heltidstjänst. Företaget tillämpar normalt provanställning i 6 månader.

INFORMATION OM TJÄNSTEN
Som Ekonomi- och Löneadministratör på företaget kommer du arbeta med att självständigt sköta löpande redovisningsarbete fram till ett avstämt underlag för månadsrapportering i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV. Vidare kommer du att arbeta med löneberedning från löneunderlag till utbetald lön/skatt i lönesystemet Visma-lön Special. Du kommer jobba tätt ihop med andra medarbetare inom organisationen som ansvarar för att löneunderlagen tas fram. I din roll som löneberedare ingår även en kontrollfunktion att tillse att löneunderlag är korrekta.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med redovisning och löneberedning, gärna i bolag med fler än 50 anställda. Du har erfarenhet av att arbeta strukturerat med administration där man ställer krav på såväl tempo som noggrannhet. Du bör ha vana av att ha jobbat inom företag med stort fokus på projekt/kostnadsställe nivå. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med program som Microsoft Dynamics NAV (Navision) eller Visma Lön. Så väl som arbete med kund- och leverantörsreskontrahantering. Krav från företaget är att du inte har någon anmärkning i brottsregister eller liknande samt inga betalningsanmärkningar
Viktigare än specifik utbildning och erfarenhet är att du är rätt person för oss. Vi tror du är en person som inte ger sig förrän en uppgift är löst. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp.


START: Månadsskiftet augusti/september
OMFATTNING: Deltid 70%, med möjlighet till ev. utökning
PLATS: Göteborg
ANNONS ID: 14925871
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

För att söka tjänsten maila CV samt personligt brev till anna.strebel@academicwork.se. Märk ditt mail med annonsID.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024