Ekonomisekreterare

Arbetsbeskrivning

Ekonomisekreterare till Futura Utbildning
Futura utbildning är den lilla skolan med det stora hjärtat, där det bedrivs gymnasieutbildning, vuxenutbildning och svenska för invandrare. Vi expanderar och söker nu nya medarbetare med höga ambitioner och målsättningen att Futura utbildning ska bli en av Sveriges bästa skolor. Nu söker vi en ekonomisekreterare. På Futura utbildning vill vi framhäva dina kompetenser och förmågor. Vad behöver du för att utvecklas och inspireras? Som ekonomisekreterare är du skolans ansikte utåt och fungerar som samordnare kring administrativa frågor. Du kommer att arbeta med ekonomi, skoladministration och marknadsföring. I de ekonomiadministrativa arbetsuppgifterna ingår bland annat statsbidragsansökan, konteringar och budgetarbete, samt personaladministration.  Skoladministrativt ansvarar du bland annat för elevregistreringar och betygshantering. Till detta tillkommer även andra administrativa arbetsuppgifter som finns eller kan uppstå i samband med den dagliga verksamheten. Vi vill också att du är öppen för nya arbetsuppgifter. I marknadsföringsarbetet ingår att tillsammans med rektor ansvara för att upprätta en övergripande marknadsplan, utveckla en kommunikationsstrategi och optimera skolans marknadsföringsinsatser. En av dina uppgifter kommer vara att driva och skapa struktur gällande skolans olika marknadsföringsaktiviteter. Du kommer aktivt och strategiskt arbeta med marknadsföring i syfte att nå skolans maximala potential.

Vi söker dig som
vill jobba mot målet att Futura Utbildning ska bli en av Sveriges bästa skolor, där organisationen genomsyras av kvalité och glädje. Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och är effektiv i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet samt kunskap om skolvärldens ekonomiska system. Juridisk kunskap är även det meriterande då du dagligen kommer i kontakt med olika juridiska frågeställningar gällande skolvärlden och kommunal verksamhet, samt marknadsrättsliga frågor. Då arbetet innebär att operativt ta fram rutiner och planer ser vi gärna att du är en strukturerad och ordningsam person med öga för detaljer. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du tar eget ansvar och egna initiativ, har god planeringsförmåga och ett flexibelt arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot marknadsföring, samt har några års erfarenhet inom ekonomiområdet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har datorvana, erfarenhet av datoriserade administrativa system samt goda kunskaper i Officepaketet och särskilt Excel.  Som person är du prestigelös, strukturerad och noggrann, med god samarbetsförmåga. Du bör även vara serviceminded, ödmjuk, och sansad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Omfattning och varaktighet
Tillsvidare, heltid från och med 12 augusti 2016.

Upplysningar
Rektor Leif Buller, 0525-18199
Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0525-180 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken senast 2 juni 2016.
Urval sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tanums kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 23 maj 2016

Postadress

Apoteksvägen 6
TANUMSHEDE, 45781

Liknande jobb


Skoladministratör

Skoladministratör

14 maj 2024

13 maj 2024

Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024