Ekonomisk administratör

Ekonomisk administratör

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.


Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
Vi söker en ekonomisk administratör till AFRYs sektion Business Support South. Arbetsgruppen består av totalt åtta medarbetare, utspridda på tre olika kontor där denna roll är den enda som är placerad på vårt kontor i Halmstad. På kontoret i Halmstad får du dock cirka 60 AFRY-kollegor som jobbar med andra spännande saker.
Rollen är bred med många kontaktytor och arbetsgruppen fungerar som administrativt och ekonomiskt stöd mot chefer, säljare och konsulter. Det innebär bland annat ansvar för divisionens:
CRM-support
Projektadministration
Kundfakturering
Leverantörsfakturahantering
Månadsbokslut

Andra arbetsuppgifter som ingår är till exempel:
Introduktion för nyanställda i våra olika system
Vara behjälplig med att anordna aktiviteter för kontoret
Kontorsdrift, tex ta emot besökare och paket, skicka gods samt inköp till kontoret

Önskat startdatum för denna tjänst är 1 april, men är förhandlingsbart.
Kravspecifikation
Vi söker dig som:
Har en utbildning inom ekonomi eller liknande.
Bred kunskap inom områdena ekonomi och system.
Kan arbeta tvärfunktionellt inom olika ekonomiområden.
Har en god administrativ förmåga och erfarenhet av åtminstone en del av ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Är datorvan, har goda kunskaper i Officepaketet och har både lätt för, och tycker det är roligt, att lära sig nya IT-system.
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande är om du har:
Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö
Jobbat i något av de system vi använder, dvs CRM Dynamics och IFS

Som person är du:
Analytisk, administrativ, strukturerad och noggrann.
Ansvarstagande och duktig på att självständigt planera dina dagar.
Driven och inte rädd för att ta egna initiativ.
Tycker du om att ge service åt dina kollegor, är prestigelös och duktig på att kommunicera.
Positiv och har lätt för att samarbeta med kollegor och vill hjälpa teamet framåt.

Ytterligare information
Är du intresserad av denna tjänst är du välkommen att söka genom att klicka på APPLY NOW nedan. Sista ansökningsdag är 31 januari, men urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan dess. Vi tar inte emot ansökningar per mejl.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Josefine Jangvert
Sektionschef
072-204 58 11
Josefine.jangvert@afry.com
Karin Backman
Rekryteringspartner
010-505 31 78
Karin.backman@afry.com


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AFRY AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Postadress

Frösundaleden 2 E
TROLLHÄTTAN, 46130

Liknande jobb


Kontorist

24 januari 2022

Ekonomi- och löneadministration

23 januari 2022

Sales Support till Shipman Bildelar

Sales Support till Shipman Bildelar

20 januari 2022

Sales Support till Shipman Bildelar

Sales Support till Shipman Bildelar

20 januari 2022