Ekonomisupport till Stena Recycling

Ekonomisupport till Stena Recycling

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nytt år och nya möjligheter för dig som söker nytt jobb som Ekonomisupport!

Är du som person självständig, driven och lyhörd? Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och administration och vill fortsätta din karriär hos vår kund Stena Recycling? Då kan det vara just dig vi söker till detta uppdrag.

Teamet på ekonomisupport består av 4 st personer i ett tight team som arbetar regionalt och säkerställer att ekonomisk uppgörelse med kund/leverantör genomförs enligt överenskommelse. Ge support till interna och externa kunder samt säkerställa korrekt hantering av våra ekonomiska transaktioner i systemen och gentemot kund.

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och
utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt
perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl
kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft,
nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt?

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter hos Stena Recycling:
Kontering/hantering av fakturor i vårt system Palette (leverantörsfakturor, men även självfakturor som vi skapar, matchning av fakturor där fakturor ska
jämföras med transaktioner i vårt system). 
Reglering (fakturering/kreditering) av kunder och transportörer.
Ringa upp kunder med betalningspåminnelse/inkasso.
Delaktig i/stötta våra Filialchefer och vår centrala Controller inför bokslut.
Följa upp kreditförsäkringar/kreditlimiter.
Besvara fakturafrågor från kund.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi
befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt
i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som
medverkar till en god arbetsmiljö.

Arbetstider
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående, med stor chans till förlängning. 
Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag mellan kl 07.00-16.00. 

Kvalifikationer
Befattningen kräver gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning.
Grundläggande kunskap i Officepaketet.
Förmåga att driva utvecklingsinriktade projekt av administrativa processer är meriterande.
Förmåga att se affärsmöjligheter, ha förståelse för affärer och se helheten är meriterande.
Ekonomisk utbildning från universitet/högskola är meriterande.

För att lyckas i rollen har du förmåga att samarbeta och du har lätt för sociala kontakter och god kommunikativ förmåga. Du trivs även med att arbeta självständigt, du är prestigelös och har en fallenhet för att arbeta lösningsorienterat med förmåga att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Som person är du en problemlösare, service-minded, ansvarsfull, noggrann och en glädjespridare. Du gillar att inom ditt eget ansvarsområde ta erforderliga initiativ och fatta nödvändiga beslut för att driva arbetet till framgång.

För denna roll krävs mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Befattningen kräver 1-3 års erfarenhet.

Ansökan
Senast 2022-02-21 önskar vi få din ansökan. 
Urval kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och
utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt
perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl
kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft,
nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. 
Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024