Ekonom/Kontorsansvarig sökes till Södergruppen

Arbetsbeskrivning

Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher. Arbetsuppgifter Södergruppen Arkitekter AB består av ca 15 arkitekter i 4 olika bolag som sitter tillsammans i trevliga lokaler på Södermalm.Då nuvarande Ekonom/Kontorsansvarig går på föräldraledighet i mars söker vi en ersättare till vikariatet genom ett konsultuppdrag som sträcker sig från och med mars -10 till och med september -11.På tjänsten som Ekonom/Kontorsansvarig ansvarar man självständigt för allt förekommande arbete på ekonomiavdelningen.Dina uppgifter kommer att innefatta hantering av kund- och leverantörsfakturor, internfakturering, bokföring och förberedande av bokslut samt löneadministration (ca 15 månadslöner).Utöver detta kommer du även att sköta telefonpassning kontorstid samt ansvara för inköp av kontorsmaterial och allmän trivsel på kontoret genom att hålla snyggt och rent i reception och konferensrum. Erfarenhet Detta är en mycket självständig och omväxlande roll som ställer stora krav på din flexibilitet.Vi söker dig som tidigare självständigt har hanterat ekonomi och lön för ett mindre företag och har god kunskap om hela flödet.Har du tidigare arbetat i en delad roll där du utöver ekonomi och lön även hanterat inköp och reception är detta en merit.Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel och prestigelös!Du uppskattar omväxling och har social kompetens samtidigt som du har förmåga att arbeta noggrant och strukturerat.Du tar stort ansvar för din arbetsroll och har förmåga att se helheten för att lösa problem samt ser till att ta reda på den information du behöver i ett proaktivt arbetssätt.Du har lätt att få kontakt med människor och trivs i en föränderlig miljö. Vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag i en trevlig miljö med god kollegial sammanhållning.Efter detta uppdrag fortlöper din anställning hos Adecco vilket ger dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård. Fakta om anställningen Tjänsten som Ekonom/Kontorsansvarig ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Ansök Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonom/administratör sökes.

24 augusti 2010

Trivs du i rollen som administratör?

12 maj 2010

Administrativa kundtjänstmedarbetare!

24 augusti 2010