Ekonom/löneadministratör till EKOtid

Arbetsbeskrivning

Ekonom/löneadministratör till EKOtid
EKOtid sitter i Örebro och är ett kompetent och positivt gäng i blandade åldrar som jobbar inom ekonomi.

Vi jobbar nära och stöttar varandra och drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Vi erbjuder kundanpassad ekonomiadministration genom personligt engagemang och med hög kvalitet. EKOtid är ett tryggt alternativ för alla bolagsformer som väljer att outsourca sina ekonomitjänster. Vi gör det enkelt för er! Våra kunder slipper tänka på löpande redovisning, bokslut, årsredovisning, deklaration, skattedeklaration, lönehantering med mera.

Vi söker nu dig som är nyfiken på att bli konsult och att arbeta mot spännande branscher och företag.

 

Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonom/löneadministratör innebär att du på ett effektivt och konsultativt sätt arbetar självständigt med lönehantering och redovisning. Det är en roll med stor frihet under ansvar där du kan påverka ditt arbete och bolagets framgång genom att utveckla interna processer och rutiner. På sikt ser vi också att du kan växa in i en ledande roll för ditt team. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga kollegor.

Rollen som ekonom/löneadministratör innebär att du kommer få stora utvecklingsmöjligheter genom variationen av kunder och de olika situationer som uppstår och ska hanteras. Du ansvarar för och hanterar hela löneprocessen, där du håller dig uppdaterad på nya lagar och regler inom området samt hanterar tolkning av avtal, reseräkningar m.m.


Exempel på vidare arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning
- Leverantörs- och kundreskontra
- In- och utbetalningar
- Årsredovisningar
- Inkomstdeklarationer
- Konsultation i digitala miljöer
- Kundansvar

 

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har en utbildning inom redovisning samt löneadministration. Du ska tidigare ha arbetat med lön, arbetsgivardeklarationer samt löpande bokföring och besitta tillräcklig kunskap för att arbeta med dessa områden självständigt. Erfarenhet av olika affärssystem är mycket meriterande.

Du talar svenska flytande i tal och skrift och har god förståelse för engelska. 

Vi ser att det är meriterande med erfarenhet från Visma lön och/eller Fortnox. 

 

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och självgående. Som person är du van vid att ta initiativ och har en vilja att alltid göra rätt. Du arbetar lösningsorienterat och har en prestigelös inställning. Då tjänsten innehåller många kontakter är det viktigt att du känner dig trygg i olika sociala sammanhang.

 

Kontakt och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Caroline Nilsson på tel. 072-991 65 39 eller Linnea Arvidsson på tel. 070-301 99 80. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in! Sista ansökningsdag är den 23/4.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EKOtid AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024