Eminova söker en administrativ projektassistent!

Eminova söker en administrativ projektassistent!

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Eminova står för ett personligt möte och en prestigelös stämning, vi hjälper alla bolag som avser genomföra någon form av värdepapperstransaktion.

Vi söker dig som vill stötta upp det administrativa teamet där du får arbeta med engagerade kollegor i ett varmt och familjärt klimat!Arbetsbeskrivning
I din roll kommer dina arbetsuppgifter att vara mestadels av administrativ karaktär. Du kommer även att ha kontakt med såväl kunder som kollegor internt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Utskrift och registrering av inbetalningar
• Registrering av anmälningssedlar
• Rapportering av teckningsläge till bolagen
• Upprättande och utskick av avräkningsnotor,
• Hantering av infomailen samt ta emot samtal från kunder
• Uppdatering av hemsidan samt
• Övriga administrativa uppgifter

I denna roll kommer du även ansvara för beställning av kontorsmaterial, till viss del ta emot besökare och ha kontakt med leverantörer. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och det finns stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som har något års erfarenhet inom administration eller har en bakgrund inom service sedan tidigare. Har du erfarenhet från finansbranschen är detta starkt meriterande. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och har ett sinne för siffror. Du är noggranna, inte rädd för att ta egna initiativ och arbetar väl såväl självständigt som i grupp – vi söker en riktig doer!
För att bli framgångsrik i denna roll har du skinn på näsan och har en god förståelse i Officepaketet, framförallt i Excel. I denna roll har du mycket kundkontakt varför det är av vikt att du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Du erbjuds
En utmanande och spännande tjänst i en expanderande och familjär organisation med driv och engagemang, där du kommer ha en viktig roll i ett sammansvetsat team. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.

Kontoret är beläget i fina lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm. Du kommer arbeta tillsammans med engagerade personer på kontoret och rapportera direkt till Michaela Säterfält, administrativ chef.

I denna rekrytering samarbetar Eminova med Jurek rekrytering och bemanning. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande till denna tjänst som kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Om verksamheten
Eminova Fondkommission AB är finansiell och administrativ rådgivare till bolag som är noterade eller som står inför notering vid alla svenska marknadsplatser. Under 2019 medverkade vi vid ett hundratal transaktioner som totalt inbringade över en miljard kronor i expansionskapital till svenska mindre företag. Vi är dessutom mycket stolta över att två år i rad – 2018 och 2019 – ha varit huvudrådgivare vid de börsintroduktioner som kursmässigt utvecklats bäst i Sverige!

Vi tillhandahåller administrativa tjänster såsom planering och genomförande av nyemissioner, likvidhantering, optionsprogram och anslutningar till det centrala värdepappersregistret. Vår rådgivning omfattar vägledning för styrelser och ägare under förberedelser för notering, samt vid kontakter med marknadsplatser, investerare, banker och myndigheter. Vi upprättar prospekt och övrigt informationsmaterial i enlighet med de krav som ställs av aktiemarknad, lagstiftning och andra tillämpliga regelverk. Vår verksamhet står under Finansinspektionens tillsyn.

Läs mer om Eminova via hemsidan https://eminova.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024