En driven löneadministratör till SJR internt

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat ett par år med löneadministration, och vill komma in i ett snabbrörligt och dynamiskt företag inom rekryterings- och konsultbranschen? Vi på SJR hoppas kunna erbjuda dig nästa utmaning hos oss internt som lönadministratör. Detta är en rekrytering med start omgående!

Om tjänsten:
Vi på SJR söker nu en löneadministratör till vårt huvudkontor, som kommer att administrera löner för personalen internt och för konsulter inom SJR-koncernen. Du kommer att arbeta självständigt med att strukturera upp lönefunktionen och ansvara för hela processen. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om fyra personer som finns där som bollplank, som i sin tur ingår i en administrativ avdelning som även innefattar IT och HR. I denna roll kommer du få implementera nya system för utlägg- och frånvarohantering. Du kommer få arbeta med att effektivera rutiner och processer. Idag arbetar vi i Hogia Lön plus, men vi kan komma att byta till en annan leverantör.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:


- Administration kring löner (ca 500 personer), samt bonus

- Friskvård

- Pensioner, F-kassa och collectum

- Hantering av reseräkningar och utlägg

- Statistik och rapportering

- Ta fram underlag och statestik, samt rapportering


Du kommer att komma in i ett glatt och positivt gäng på ett föränderligt och dynamiskt företag i konsult- och rekryteringsbranschen. Vi sitter i trevliga lokaler i närheten av Stureplan, i hjärtat av Stockholm.


Tjänsten är tillsvidare med start omgående.


Lämplig bakgrund
För att bäst lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har några års erfarenhet av arbete inom löneadministration. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i olika lönesystem och det är meriterande om du har arbetat i Hogia lön, men inget krav. Vidare önskas att du har god erfarenhet av att arbeta i excel. Du kommunicerar obehindrat på svenska, och kan arbeta såväl självständigt som i team.

Du är en noggrann, strukturerad, person som har god numerisk och analytisk förmåga och som trivs i ett högt arbetstempo. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Du trivs i en kultur med högt i tak där medarbetare hjälper och stöttar varandra.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Detta är en rekrytering till SJR internt. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Joakim Hedqvist på telefon 076-647 16 26.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 19 december 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024