En duktig Administratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden en duktig administratör för arbete hos vår kund. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund agerar som samarbetspartner gällande certifieringsarbete för både miljö- och garantilösningar inom lackeringsbranschen. De erbjuder teknisk support och utbildning. Företaget startades 1980 och inom verksamheten finns 5 heltidsanställda, fördelade över administration/ekonomi, försäljning, lager/distribution/logistik samt kundsupport. Kunden har en djup lokal förankring men med regionsindelad marknad i västra Sverige. Arbetsuppgifter och omfattning: Tjänsten är till att börja med en deltidstjänst på 50% fram till och med den 1 maj 2008. För rätt person finns det goda chanser för en fortsatt anställning inom företaget. I ett första skede så kommer du att hjälpa till med de dagliga sysslorna på kontoret. Till exempel: Öppna och sortera post. Hjälpa till vid koll av följesedlar och fakturor. Hjälpa till vid koordinering och beställning av frakter. Ta kopior på kundfakturor och leverantörsfakturor för sedan insortering i pärmar. Vara med och ta fram layouter och dylikt i samband med kampanjer, statistik uppföljning och utskick. På sikt kommer du även att vara med och sätta upp nya rutiner och vara en del i beslutsfattandet för att effektivisera det administrativa arbetet hos kunden. Du kommer att se över andra förgreningar i verksamheten med syfte att finna nya och eventuellt bättre arbetsrutiner. Skallkrav: Den vi söker är en framåt och initiativtagande person med ordningssinne. Du behärskar Officepaketet väl, framförallt Excel och Word. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Meriterande krav: Det är bra om du har en utbildning inom ekonomi och erfarenhet av försäljning men inget krav. B-körkort. Personliga egenskaper: Som person är du ärlig och noggrann. Du har siffersinne och är socialt kompetent. Du är ordningsam och intresserad av att arbeta administrativt. Tillträde: Omgående! Ansökningarna behandlas löpande, välkommen med din ansökan redan idag! http://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=1429 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig. Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Borås
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 27 februari 2008
  • Ansök senast: 7 mars 2008

Liknande jobb


Vikariat, forskningssamordnare

28 maj 2024

28 maj 2024

Administratör / Kalkyl

28 maj 2024