OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du jobba med kundlojalitet, kundkommunikation samt budskap i digitala kanaler genom mejl, push samt notiscenter i en app. Det finns chanser att utvecklas hos kunden och vara delaktig i skapandet av nytänkande kommunikation och i byggningen av automatiserade kundresor från grunden. Det kan hända att kunden implementerar ett nytt Martechsystem som möter nya affärsbehov på ett bättre sätt. Om detta skulle ske kommer din roll vara vital för implementationen.
Som Marketing Automation Specialist har du en nyckelroll i CX teamet. Till mestadels arbetar du i företagets marketing automation system Adobe Campaign och bygger tablådrivna och automatiserade flöden för kommunikationskanalerna email, push samt notiser i appen.
Arbetsuppgifterna
• Optimering av aktiviteter för att uppnå de bästa resultaten genom att definiera tydliga affärsregler.
• Analysering av genomförda kommunikationsinsatser i syfte att förbättra framtida insatser.
• Kvalitetssäkring av flöden skapade av andra teammedlemmar.
• Implementering, testning samt utveckling av kundkommunikationskanaler.
• Efterfråga och utveckla ny funktionalitet och data i Adobe Campaign.
• Du kommer bidra till företagets värderingar.
• Koordinering av initiativ med andra intressenter, t.ex., Customer Service, Analys, Data, Tech och Produkt.
• Implementering av tablådrivna- och automatiska kundlivscykelaktiviteter baserade på kund- och kommunikationsstrategi.
• Övervakning av all kommunikation som skickas från Adobe Campaign, för att säkerställa att samtliga flöden fungerar som de ska.
• Delta i utbildning och på eget initiativ utveckla relevant kunskap och färdigheter.
• Skapa målgrupp, flöden och exekvera aktiviteter i Adobe Campaign.
• Säkerställa att marknadsföring sker i enlighet med marknadsföringspolicy samt underliggande riktlinjer.
Krav
Du bör uppfylla följande krav:
• Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom analys, statistik, marknadsföring, Martech eller motsvarande.
• Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom Martech, analys, CRM eller liknande arbetsuppgifter.
• Du har erfarenhet av arbete i CRM-system.
• Erfarenhet av kundlivscykelarbete och marketing automation.
• Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Du har en mycket stor analytisk- och logisk slutledningsförmåga.
• Det är viktigt att du har förståelse för databaser och intresse av att arbeta med kunddata.
• Du har ett stort kundfokus.
• Strukturerat och effektivt sätt att arbeta.
• Du har för vana att vara uppmärksam på detaljer.
• Stor samarbetsförmåga.
• Hög initiativförmåga samt arbete med flera saker parallellt.
Meriterande
Det är meriterande med baskunskaper inom SQL.
Tillträde och ansökan
Startdatum: 30-01-2023
Slutdatum: 25-01-2024
Sista ansökningsdatum: 31-01-2023
Ort: Stockholm
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.