Engagerad administrations- och ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa.Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver ?ja just det ?hjälp på jobbet.Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder.Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst.Vi ses!För kunds räkning söker vi nu dig som trivs med varierade arbetsuppgifter från ekonomi och bokföring till säljstöd och kundmottagning. Företaget, som grundades för snart 30 år sedan, säljer städmaskiner, kemikalier och redskap till både små lokala företag och rikstäckande städbolag.De erbjuder även kundanpassad utbildning för att tillgodose att kunden vet att hantera produkterna på ett säkert, effektivt och miljöanpassat sätt.Företaget, som har sitt kontor I Sundbyberg, har ett arbetsområde som sträcker sig över Stockholms-, Uppsalas- och Västmanlands län.Arbetsuppgifter Du kommer att erbjudas en bred och varierad roll.Dina ansvarsområden kommer att inkludera: Ekonomi ?Kund- och leverantörsreskontra samt löpande bokföring. Säljstöd ?Stötta företagets fyra säljare med att t.ex. ta fram underlag inför upphandlingar och offerering. Affärssystemsansvarig ?Du kommer att ansvara för att affärssystemet hanteras och uppdateras på rätt sätt.Det är också härifrån du kan följa och övervaka det logistiska flödet och utifrån det administrera inköp och lager.Erfarenhet och Person Som ansvarig för administration/ekonomi blir du en viktig del av en sammansvetsad grupp som tillsammans arbetar för att ta företaget vidare.Här värderar man varje medarbetare och eftersträvar kontinuerlig, långsiktig och gemensam utveckling.Vi ser gärna att du har erfarenheter av liknade arbetsuppgifter i mindre företag och att du är van vid att rycka in och hjälpa till där det behövs.Som person är du engagerad, glad, initiativrik och prestigelös.Du drivs av att lära nytt och trivs med att arbeta fritt och självständigt.Du har inga problem med att ta för dig samtidigt som du är lyhörd gentemot verksamheten och dina kollegor.Det är också viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö där det periodvis råder ett högt tempo.Du har goda kunskaper i Office.Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande men inget krav.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HELP AT WORK SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 oktober 2010
  • Ansök senast: 26 november 2010

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024