Engagerad Arbetsledare till vår nya terminal i Södertälje

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Arbetsledare till vår nya terminal. Har du erfarenhet av ledande roll, ser du vikten av gott ledarskap och drivs av att motivera människor i din omgivning? Då kan detta vara tjänsten för dig!



Arbetsuppgifter
Som Arbetsledare kommer du vara en nyckelperson i produktionen på terminalen och kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för Ankommande Paket samt säkerställa hög kvalitet och effektivitet.

Arbetstiderna är natt mellan kl 22.00-07.00 söndag-torsdag.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

* Leda och fördela arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner
* Ha personalansvar och ansvara för bl.a utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehabsamtal etc.
* Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter.
* Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet.
* Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef
* Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).
* Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan.
* Tjänsten innefattar kontorsarbete men även arbete i produktion.

Vi söker dig som:

* Har erfarenhet från ledande roll med personalansvar, gärna inom transport/terminal/logistik
* Har lätt för att motivera, inspirera och engagera människor i din omgivning
* Har goda kunskaper i MS Office samt har vana att arbeta i stödsystem
* Har förmåga att utrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska


För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa nya kontakter. Vi ser gärna att du är trygg och stabil i ditt ledarskap, har ett coachande förhållningssätt och har god förmåga att utveckla andra. Du har lätt för att samarbeta med andra människor, har stort fokus på laget före jaget och brinner för att motivera och inspirera medarbetare. Vidare ser vi gärna att du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur. Du är resultatinriktad, drivs av att se effektiviseringsmöjligheter och följa upp förbättringsområden.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, inte minst vad gäller ledarskap. Erfarenhet från transport- eller logistikbranschen är meriterande.
På DB Schenker värdesätter mångfald och olikheter och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund, erfarenheter och egenskaper.

Vi erbjuder
På DB Schenker erbjuder vi dig en utmanande, spännande och fartfylld vardag. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett globalt bolag med stora framtidsvisioner och starka värderingar. Play fair, be honest, Take customers further och Win togheter är några av våra värdeord som vårt arbete grundar sig i. Tillsammans strävar vi efter att hela tiden utvecklas och sätta kunden i fokus genom att leverera den högsta kvaliteten. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Det viktigaste för oss är att våra medarbetare ska känna sig trygga och få möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss får du ta del av olika rabatter och erbjudanden via vår förmånsportal Benify. Utöver det erbjuds du även en mängd olika personalförmåner så som bland annat friskvårdsbidrag, ett stort utbud av utbildningar och möjligheten att hyra trevliga semesterboenden via vår personalstiftelse.

Vill du spela i det vinnande laget? - Tveka inte att skicka in din ansökan!


Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Omfattningen är heltid. Arbetstiderna är natt, 22.00-07.00 söndag-torsdag.
Tjänsten är placerad i Almnäs, Södertälje med anställningsstart i början av januari 2022.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.dbschenker.se. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Therese Hällgren via mail therese.haellgren@dbschenker.com

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan sök redan idag, dock senast 2021-11-19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb