OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CAPILE AB erbjuder sedan starten 2002 tjänster inom områdena ekonomi, administration och personal.Vi utför våra tjänster i egna lokaler och/eller på plats hos kund.Våra kunder och uppdragsgivare finns representerade inom många olika branscher.Vi är det personliga alternativet vid rekrytering - med fingertoppskänsla handplockar vi de bästa kandidaterna för våra kunders behov och önskemål!Rekrytering Till en av våra kunder, ett 4-stjärnigt hotell i centrala Stockholm, söker vi nu en erfaren och självgående ekonomiansvarig.Du gillar omväxlande arbetsuppgifter på en arbetsplats där ena dagen inte är den andra lik och du är inte rädd att hjälpa till där det behövs.Du är strukturerad, gillar att ta eget ansvar och fatta beslut i ett ofta högt arbetstempo. Kort om företaget: På en av Stockholms bästa och mest centrala adresser ligger detta familjeägda hotell med tillhörande restaurang.Med alla tänkbara kommunikationer runt hörnet och ett stenkast till Stockholms alla sevärdheter, erbjuder hotellet sina gäster en bekväm vistelse, traditionell atmosfär och personlig service. Arbetsuppgifter: Du kommer att självständigt arbeta med och ansvara för företagets ekonomi och löner.Bland arbetsuppgifterna kan nämnas löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löner, skatte- och momsdeklarationer, avstämningar och upprättande av bokslut och årsredovisning.Du utför utredningar samt följer upp och analyserar resultat och rapporterar till hotelledningen.I din roll ingår även att stötta övriga enheter i rutin- och personalfrågor. Kvalifikationer: Du har mycket goda kunskaper i redovisning och kan snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbetsuppgifter.Vi vill att du lägst har 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk påbyggnad.Du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på mindre till medelstort företag och kan självständigt upprätta årsbokslut och deklarationer.Du är en arbetsmyra som stimuleras av utmaningar och har ett genuint engagemang för företaget och dess personal.Då du kommer att ha mycket interna och externa kontakter, är det viktigt att du är serviceinriktad och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift.En bakgrund i hotell- och restaurangbranschen är meriterande, likaså vana av arbete i Hogia ekonomi- och lönesystem, Fidelio bokningssystem, Micros restaurangsystem och TimePlan.