Engagerad värdepappersadministratör till växande bolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en medarbetare till vår kunds backoffice som hanterar all administration kring deras emissioner och transaktioner. Du ansvarar för att boka in teckningsrätter i VPC vid påbörjad emission samt även kommunicera isin-koder etc till börser och distributörer då dessa är satta. Rollen innebär också att, i excel, registrera och administrera anmälningssedlar och även sköta betalningarna. I emissionens slutfas ansvarar du även för att teckningsrätterna registreras om till aktier på samtliga ställen.
Tjänsten innebär mycket kontakt med aktieägare, rådgivare samt kunderna och dess ledning och styrelser.
Arbetsbelastningen är varierande beroende på när emissionerna infaller och kan stundtals vara mycket hög.


Kvalifikationer och egenskaper

Du är en erfaren värdepappersadministratör som arbetat med hela flödet av aktieaffären under minst 5 år. Troligen kommer du från ett mindre ställe där du skapat dig en bred värdepapperskunskap och även arbetat mycket i VPC då det är ett krav på denna tjänst. Goda kunskaper i excel är också ett krav.
Samtidigt som du är en sann administratör som är noggrann och älskar ordning & reda så är du utåtriktad och öppen. För att komma bäst in i rollen snabbt är du frågvis och arbetsvillig. Då bolaget är litet så får alla hugga i där det behövs, ena dagen koka kaffe och nästa dag rapportera till styrelsen. Alltså är du prestigelös och inte rädd för nya utmaningar.
Vill du dessutom arbeta i ett bolag under tillväxt och gillar nytänk så är det här helt rätt tjänst.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas under januari så din tillgänglighet är viktig.


Om företaget

En mindre fondkommission i centrala Stockholm

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Vi är framgångsrika men aldrig nöjda och vi går till jobbet varje dag med passion. Som konsult hos oss blir du anställd av Amendo och får en engagerad konsultchef som kan finansbranschen och kan coacha dig vidare i karriären. Vi är tillräckligt små för att du ska bli sedd men stora nog att kunna erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 augusti 2016

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024