Engagerade kundservicemedarbetare med intresse för fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB förmedlar lediga hyreslägenheter i Stockholmsregionen. Genom en effektiv digital förmedlingstjänst och ett samarbete med fler än 200 fastighetsbolag förmedlade vi 2015 över 12 000 lägenheter. Både från privata och kommunala bolag. Vår roll är att på en svår bostadsmarknad göra det lite enklare att hitta och hyra ut hyresrätter i regionen. Vi är drygt 80 medarbetare och ingår i koncernen Stockholms stadshus AB, som ägs av Stockholms stad.
Läs gärna mer på www.bostad.stockholm.se

Inom Kundservice arbetar drygt 20 medarbetare varav två gruppchefer och en avdelningschef. Vårt förhållningssätt är att vara professionella, moderna och ha ett gemensamt fokus på kundupplevelsen. Vi drivs av att skapa värde i allt vi gör och att jobba för kundens bästa. Vi förenklar sökandet genom att ge rätt information och att sätta rätt förväntningar till de som står i bostadskön.

Anställningen är tidsbegränsad och sträcker sig till 1 september 2017.

Arbetsbeskrivning

I rollen som medarbetare på kundservice är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön genom att vägleda dem i sökprocessen och ge effektiv service med hög kvalitet. Du är lyhörd och proaktiv för att ge den bästa kundupplevelsen. Tillsammans med dina kollegor hjälper du kunderna både via telefon, mejl och genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Din insats, attityd och din prestation är avgörande och viktig för hur våra kunder kommer att uppleva oss.

För att lyckas i uppdraget behöver du tillsammans med dina kollegor:

•Säkerställa att kunden får effektiv service och support genom att använda vår policy för service och bemötande i alla våra kanaler
•Alltid ha kvalité som ledord för att ge korrekt information vid rätt tillfälle
•Samarbeta och bidra till att teamet levererar enligt uppsatta mål
•Flexibelt kunna växla mellan olika kundkanaler
•Vara uppdaterad på omvärldsfaktorer som påverkar kundens vardag
•Upprätthålla en intern kultur som präglas av professionalism, aktiv samverkan, gemensamt fokus och modernitet


Vem är du?

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och relevant erfarenhet från kundservice/ kundsupport, telekom eller annan branschnära verksamhet. För att lyckas i ditt arbete krävs att du har en god kommunikativ förmåga, kan anpassa och proaktivt sälja in information om våra digitala tjänster till mottagaren på ett lättförståeligt sätt. Du har lätt för att möta olika människor och förstår vikten av att vara tydlig och saklig utan att glömma bort att vi arbetar med människor och känslor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att få resultat- och kvalitetsuppföljning via samtalscoachning. För att supporta kunden att själv hantera våra digitala tjänster och verktyg välkomnas dina tekniska kunskaper.

Vidare talar du och skriver svenska och engelska obehindrat, ytterligare språk som representeras av kommunens medborgare är meriterande. Du har en hög datormognad, god administrativ förmåga och vi ser gärna att du har erfarenheter från att kommunicera med kunder via sociala medier.


Du erbjuds

En modern arbetsplats där jämställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. Hos Bostadsförmedlingen har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Vi erbjuder möjlighet till olika friskvårdsaktiviteter för att främja hälsa och en god balans i livet. Du får nu möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor bidra till en ökad tillgänglighet på bostadsmarknaden i Stockholm, samt hjälpa människor att nå drömmen om sin bostad lite enklare.

Vi sitter centralt på Kungsholmen i nyrenoverade och moderna lokaler.

Välkommen med din ansökan!


Start:

Enligt överenskommelse

Lön:

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2016-12-04. Vi samarbetar med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Wijk på tel.nr 076-633 14 41 alternativt via mail: emelie.wijk@jurek.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 november 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


30 november 2020