Engelsktalande assistent för uppdrag till globalt bolag!

Engelsktalande assistent för uppdrag till globalt bolag!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Poolia dig som är en teamplayer och vill jobba som assistent i ett stort globalt företag i Mölndal! Vi vill vända oss till dig som både pratar och skriver flytande engelska och som har ett intresse för marknadsfrågor. Uppdraget är på heltid, med start omgående och kommer att pågå under 12 månader. Det finns även goda chanser att bli förlängd därefter, så detta är en bra möjlighet att få in en fot i företaget. Vi rekryterar löpande så se till att ansök redan idag, så du inte går miste om denna chans!

Om tjänsten
Som assistent kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att hjälpa den globala varumärkeschefen och övriga medarbetare i teamet. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande då ingen dag är den andra lik, men för att ge exempel på några av de arbetsuppgifter som kommer att förekomma så kan det innebära att organisera aktiviteter, förbereda möten, uppdatera intern kommunikation, ge support i interna system, assistera internationella nyanställda med diverse dokument etc. Utöver detta kommer du också att arbeta med varumärkes- och marknadsföringsuppgifter som bildhantering, användningsrättigheter, förbereda presentationer osv. Du kommer att vara en viktig tillgång för teamet och bidra till att arbetet flyter på smidigare!

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen så behöver du vara serviceinriktad, organiserad och strukturerad. Vi letar efter någon med en positiv inställning, goda kommunikationsförmågor och som har en vilja att utvecklas inom marknadsföring. Eftersom bolaget är globalt är det viktigt att du känner dig hemma i en internationell miljö och att du därav pratar och skriver engelska flytande. Engelska är koncernspråket så många möten är på engelska samt att kommunikation sker på engelska. Du är professionell i ditt arbetssätt och duktig på att ta egna initiativ och beslut. Du är bekväm med att jobba både självständigt och i team. För rollen krävs ingen speciell utbildning, utan vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet- alltså en öppensinnad person med en "can do-attityd". Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande roller samt att du är duktig på Office 365.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024