English (native) speaking IT support staff

Arbetsbeskrivning

English (native) speaking IT support staff - middle of Stockholm

IDE Nätverkskonsulterna är sedan 1992 specialister på att sänka kunders IT-kostnader genom outsourcing och genom att modernisera kunders infrastruktur.

Vi är ett av Stockholms mest namnkunniga företag inom Microsofts infrastruktur med gott om goda kundreferenser och utnämnda till GOLD Certified Partner.Mer information på www.idenet.com.

Därför ställer vi stora krav på god engelska och vi tror att du är född i Storbritannien/USA.Tjänsten kan i vissa fall medföra kortare resor utomlands.

Du kommer i vår servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har IT-problem.

Dina främsta arbetsuppgifter är att ta hand om supportärenden som kommer in via telefon eller epost.Ambition är att du i första hand skall avhjälpa problemet över telefon och alltid registrera
problembeskrivningen på ett korrekt och utförligt sätt i vårt ärendehanteringssystem.

Om du ej lyckats lösa problemet skall du driva problemlösningen mot annan avdelning inom IDE och på så sätt få problemet löst.

Kriterier som vi vill skall uppfyllas är:
- att tala och skriva engelska flytande (vi tror att det är ditt första språk)
- att ha erfarenhet av supportcenterfunktion minst 1 år (referenser önskas)
- att vara nyfiken och att tycka om teknik
- att ha vana och att tycka om ärendehantering och uppföljning
- att vara van och kunna arbeta i ärendehanteringssystem
- att vara socialt kompetent
- att vara kundorienterad
- att vara en positiv och glad person

Sammanfattning

Besöksadress

Norra stationsgatan 93
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11364

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010