Enhetschef

Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Kundcenter

Vill du arbeta i en spännande verksamhet där det just nu händer mycket? Har du erfarenhet av service och är en chef som har ett tydligt medarbetarfokus? Då ska du söka tjänsten hos oss.

Vi söker
Vi söker just nu en enhetschef till Länstrafikens Kundcenter med placering i Jönköping. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med start enligt överenskommelse. Du ska ha någon form av lämplig högskoleutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat som chef i liknande roll inom kundtjänst ett par år. Meriterande är någon form av certifiering inom coachning.

Vi erbjuder dig
Vi ser framför oss ett spännande, stimulerande och utvecklande arbete för rätt person. Genom dina goda idéer och engagemang kommer du ha stora möjligheter att vara delaktig och kunna påverka det framtida arbetet tillsammans med oss. Regionen erbjuder en anpassad introduktion samt goda möjligheter att bygga på kunskaper via våra internutbildningar för chefer. Regionen satsar stort på olika chefsutbildningar där bland annat nätverksträffar kring engagerat ledarskap finns och som är unikt i Sverige.

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
Du kommer ha personal- och arbetsmiljöansvar för 13 medarbetare. I gruppen finns en teamledare som arbetar med bl a schemaplanering. I chefsrollen ingår att skapa förutsättningar för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö med medarbetarnas trivsel, utveckling och kompetens i fokus. Genom ett coachande förhållningssätt förmedlar du verksamhetens mål till medarbetarna och jobbar tillsammans för att uppnå vår målbild.

Under 2020 driftsätts ny teknik i trafiken och på fordonen samt ett helt nytt biljettsystem. Arbetet med att förnya och förbättra de tekniska lösningarna för fordons- och realtidsteknik m.m. görs för att kunden ska få så bra information som möjligt om sin resa. Här kommer kundcenter vara involverad och ha rollen att informera kunder och våra trafikföretag samt finnas tillgängliga för frågor. Vid större trafikstörningar är kundcenter en kritisk informationscentrum. Din uppgift kommer bli att styra upp enhetens arbete för att få tydligare rutiner och processer i verksamheten för kundernas bästa.

Just nu pågår ett arbete med att flytta till andra lokaler, och du kommer ta en aktiv roll i detta arbete. Målet är att vara nära kunden i stadskärnan med information och försäljning, men även jobbba aktivt framåt för att få in kunden i digitala lösningar som vår kundapp.

För att du ska trivas hos oss
Varje dag är unik och det är inte ovanligt att du dagligen agerar som problemlösare i olika situationer. Du är beslutsam i både enkla och mer komplicerade ärenden och har ett strategiskt tänk. Du har fokus på verksamheten och för att det ska fungera krävs stort fokus på medarbetare och ett närvarande ledarskap. Du förväntas skapa delaktighet i verksamhetens mål bl.a. genom medarbetarsamtal och genom att personliga mål sätts utifrån avdelningens och verksamhetens övergripande mål. Du arbetar mot målen i vår verksamhet och anpassar dig till nya förutsättningar när det krävs och kan hantera förändringar konstruktivt.

Att du är trygg i ditt ledarskap och kan agera självständigt är jätteviktigt. Du kommunicerar tydligt och är medveten om att skapa goda relationer för vår verksamhet med kundperspektivet i fokus.

Detta värderar vi högt
Kollektivtrafiken ska ses som ”Det naturliga resvalet” och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld. Omtanke för oss innebär att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i länet.
Målet är att allt fler ska välja ett hållbart resande. Väl fungerande kollektivtrafik är i högsta grad avgörande för att nå målet. Smidiga resor där invånare kan lita på tåg och bussars punktlighet gör att fler väljer kollektivtrafik.

Så här gör du om du är intresserad
Sista ansökningsdag är den 12 april. Välkommen med din ansökan. Om du har frågor kan du kontakta Marknadschef Anne Mårtensson, telnr. 0730-285503. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Jönköpings Länstrafik (JLT) bildades 1980 och är sedan 1 januari 2012 ett verksamhetsområde inom Region Jönköpings län och tillika regional kollektivtrafikmyndighet (RKTM). Länstrafiken ansvarar för den linjetrafik som bedrivs med bussar och tåg inom länet och till viss del in i våra grannlän. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik. Vi finns i trevliga och ljusa lokaler mitt i centrala Jönköping. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill vara med och utveckla det kollektiva resandet i länet. På arbetsplatsen finns en bredd av kompetenta medarbetare som tillsammans verkar för en utmärkt kollektivtrafik, präglat av vårt kärnvärde Omtanke. Som arbetsgivare är vi måna om att alla ska trivas, oavsett var i livet du befinner dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024

3 maj 2024