OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en enhetschef som blir nyckelperson i korttidshemmens framtida utveckling.
Den 1 jan 2016 kommer de sju korttidshemmen för personer med funktionsnedsättning i Göteborg att övergå från stadsdelarna till Social resursförvaltning. Vi söker nu en enhetschef vars uppdrag är att samordna och utveckla korttidshemmens verksamhet. Ditt första uppdrag blir att förbereda organisationsförändringen och mottagandet av korttidshemmen till oss. Verksamheten kommer att samorganiseras med Lägerverksamheten som redan finns inom förvaltningen. I samarbete med enhetschefen för Lägerverksamheten ska du utveckla verksamheten till att svara upp mot stadens behov av korttidsvistelse. I uppdraget ingår även att bygga upp en förmedlingsfunktion för stadens samlade behov av korttidsvistelse enligt LSS.
Vi erbjuder en kvalificerad ledarroll med stora utmaningar. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för arbetsmiljö, enhetsplan, målbild, budget, uppföljning och resultat. I Social resursförvaltning ser vi det goda med ett nära ledarskap och har därför ett chefsled med gruppchefer. I ditt ledaruppdrag kommer du att ha tre underställda gruppchefer. Det är ca 100 medarbetare som ingår i ansvarsområdet. Tillsammans med Lägerverksamhetens enhetschef och gruppchefer utvecklar ni framtidens korttidsverksamhet.
Du är underställd verksamhetschefen för Funktionsstöd. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. I uppdraget ingår att aktivt samverka med våra uppdragsgivare inom Göteborgs stad och övriga aktörer inom funktionshinderområdet.
För de enheter som har verksamhet på helger och kvällar/nätter har vi arbetsledning efter kontorstid via vår Socialjour. Detta är en del i förvaltningens aktiva arbete för en bra och hållbar arbetsmiljö för sina chefer
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Du har flerårig chefserfarenhet från en politisk styrd organisation och erfarenhet av att leda förändrings- och kvalitetsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra chefer och från funktionshinderverksamhet. Att du delar Göteborgs Stads förhållningssätt och förvaltningens vision ser vi som en självklarhet.
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper, är lyhörd, beslutsam och drivande. Du är en tydlig och bra kommunikatör. Du skapar delaktighet kring gemensamma mål och kan delegera. Du är målinriktad, kreativ och har tankar och idéer om hur verksamheten kan utvecklas. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, analytisk och uthållig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pernilla Halmedal
031-3679428
Christina Matsdotter
0707-85 45 19
Anna Ström
Verónica Morales
031-3679009
Brith Holm
Ingvar Johansson
Christina Matsdotter
031- 367 94 60
Sven-Johan Dahlstrand
031-3679860
Jakob Kilner
031-367 91 08
Karolina Pettersson
031-3685754