Enhetschef bistånd/LSS myndighetsutövning

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Enhetschef för myndighetsutövning får du en viktig roll i vårt utvecklingsarbete. Du blir chef för en arbetsgrupp som består av nio medarbetare. Hos oss uppskattas det när nya tankar och idéer förenas med beprövad erfarenhet. 

Arbetsuppgifter
Du leder, utvecklar, följer upp och ansvarar för verksamheten vad gäller kvalitet, personal, arbetsmiljö.

Kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling är en viktig del i den här tjänsten. Du är också en nyckelperson i implementeringen av IBIC tillsammans med verksamhetsutvecklaren. I rollen ingår att bevaka rättssäkerheten för den enskilde och utarbeta rutiner för att säkerställa arbetsprocesser gentemot brukare. Omvärldsanalys är en viktig uppgift och du kommer vara den som säkerställer att föreskrifter/förordningar/ allmänna råd/eventuella domar implementeras i myndighetsutövningen.

Du kommer vara vår representant och ingå i olika arbetsgrupper både internt och externt. Du ingår självklart i avdelningens ledningsgrupp där vi vill att du är aktiv och bidrar med förslag på nya idéer och kreativa lösningar. 

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socialt arbete, som socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst är ett krav. Chefserfarenhet är meriterande.

I den här rollen är det av största vikt att du har en hög kvalitetsstandard, gör sakliga och korrekta bedömningar och prioriterar utifrån detta.  Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och är van att dokumentera. Digitala lösningar är naturligt för dig och du tar dig med nyfiken an nya program och system.

Körkort är ett krav.

 

Personliga egenskaper
Du är trygg i dig själv och strävar efter att vara en riktigt bra ledare. Ordning och reda i kombination med öppenhet, omtanke och en god kommunikativ förmåga är bra grundförutsättningar för ett ledarskap hos oss. Du har verksamheten i fokus när du samverkar både internt och externt.

Kontaktinformation
Emma Linder, Avdelningschef IFO/Bistånd, 0680 176 49

Jennie Karlstrand, Ombud SSR, 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352, 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


26 april 2024

Föreståndare HVB

Föreståndare HVB

25 april 2024

Verksamhetschef

Verksamhetschef

17 april 2024

12 april 2024