Enhetschef Daglig verksamhet SoL och LSS

Enhetschef Daglig verksamhet SoL och LSS

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.
Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi söker nu en engagerad ledare till daglig verksamhet enligt LSS och Sysselsättning enligt SoL.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef har du det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget samt kvalitets- och utvecklingsarbete inom ditt ansvarsområde. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom verksamhetsområdet.
Du stärker och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet. I rollen ingår att samverka kring brukarens för att erbjuda meningsfull, stimulerande och utvecklande daglig verksamhet/sysselsättning efter brukarens behov.
I tjänsten ansvarar Du för daglig verksamhet samt sysselsättning enligt SoL.
Vi erbjuder dig möjligheten till ett mångsidigt och meningsfullt arbete med många spännande och roliga arbetsuppgifter som chef och ledare hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren kan betrakta som likvärdig och följer Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd, SOSFS 2002:9. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha varit i arbetsledande befattning inom LSS-verksamhet och är van med att organisera, prioritera och strukturera det dagliga arbetet. Vi ser det som självklart att du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten.
Vi söker dig som är stabil och trygg i dig själv och som är bra på att lyssna in andra. Du är bra på att planera och strukturera ditt eget arbete. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas. Som ny ledare har du förmånen att få gå vårt uppskattade interna ledarprogram. Vår ledstjärna är det situationsanpassade personliga ledarskapet med ett tillitsfullt, coachande och hälsofrämjande förhållningssätt. Tillsammans arbetar vi för ett långsiktigt hållbart arbetsliv där alla får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 april 2024