Enhetschef drift och förvaltning

Enhetschef drift och förvaltning

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år.
Serviceförvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration

Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta, drifta och underhålla Varberg kommuns fastigheter på uppdrag av fastighetsägaren så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Vi strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt vi gör.

Fastighetsavdelningen söker en enhetschef för drift- och förvaltning till fastighetsavdelningen
Är du en driven och lösningsorienterad person med ledarskapserfarenheter? Har du god kunskap om fastighetsförvaltning och drift och uppskattar att arbeta operativt såväl som strategiskt. Då kan fastighetsavdelningen i Varbergs kommun vara rätt arbetsplats för dig!






ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef ingår ansvar över utveckling av enheten för att genom hög servicenivå behålla nöjda kunder och engagerade och motiverade medarbetare.
Tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget uppfylls.
Samarbetet mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag för att planera och styra mot gemensamma mål, samt bidra till fastighetsavdelningens utveckling. Tillsammans med alla medarbetare på fastighetsavdelningen ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs.
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef på fastighetsavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personalansvar för en enhet som i dagsläget består av förvaltare, underhållstekniker, arbetsledare, drifttekniker och fastighetstekniker.
• Löpande uppföljning av enhetens arbete och avstämning med medarbetare
• Budget- och resultatansvar
• Samordna underhållsplanering av enhetens fastigheter
• Att förbereda och genomföra medarbetarsamtal, uppföljnings- och lönesamtal samt ansvara för kompetensutveckling och arbetsmiljön för enhetens medarbetare.
• Kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner samt tillse att lagar, krav och förordningar efterföljs.
• Vara ett tydligt stöd till dina medarbetare i operativa frågor



KVALIFIKATIONER
• Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området.
• Utvecklingsorienterad med god analytisk förmåga.
• Erfarenhet av drift och förvaltning av fastigheter.
• Erfarenhet av personalansvar.
• Erfarenhet av ekonomiuppföljning och styrning.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Xpand är önskvärt.
• Körkort B är ett krav.
• Relationsorienterad, kommunikativ och lösnings- och affärsorienterad.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbetsorderstyrd drift.
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation.
• Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar för en drift- och förvaltningsorganisation.


Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som enhetschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.





ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande.

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Långgatan 24 43280 Varberg
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


17 juni 2024

Arbetsledare Kiruna

Arbetsledare Kiruna

17 juni 2024

Avdelningschef till en spännande och varierande bransch

Avdelningschef till en spännande och varierande bransch

14 juni 2024

14 juni 2024