Enhetschef för fastighetsdrift och fordonsservice

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?
Vi på fastighetsavdelningen inom Tekniska förvaltningen jobbar för kommunens olika verksamheter men även för medborgarna i Bjuvs kommun.

Vi arbetar med att förvalta och utveckla kommunens fastigheter på bästa sätt. I detta ingår bl.a. nyproduktion men även att underhålla, renovera och utveckla både inomhus och utomhusmiljön på skolor, förskolor, äldreboenden, kontor, LSS-boenden och idrottsanläggningar. Vi jobbar för att säkerställa inomhusklimatet och minska energianvändningen. I vårt ansvar ligger även brand, larm och säkerhet. Fastighetsavdelningen ansvarar även för att lokalvården i kommunens lokaler uppfyller hög standard.

Utöver lokalfrågor ansvarar Fastighetsavdelningen även för skötsel samt inköp av fordon till kommunens olika verksamheter.

Totalt förvaltar fastighetsavdelningen strax över 100 000 kvm lokalyta och strax över 80 fordon med en organisation på ca 70 medarbetare och en budgetomslutning på ca 112 miljoner kronor årligen.

Just nu sker en organisationsförändring på fastighetsavdelningen där du som söker denna tjänst är en viktig del i denna förändring med stor möjlighet till att påverka uppdraget men framför allt bidra till att öka servicen gentemot våra kunder och hyresgäster.

Vill du tillsammans med oss vara med och forma ett helt samhälle? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för fastighetsdrift och fordonsservice kommer du att vara chef för en driftsorganisation på 17 medarbetare. I det ingår bland annat vaktmästare, fastighetsskötare, fastighetstekniker, verksamhetsservice, systemansvarig, förrådsman samt fordonsvård för kommunen.

I din roll som enhetschef kommer du leda och fördela arbetet på din enhet. Förutom det kommer du ha väldigt mycket kontakt med kommunens olika hyresgäster och verksamheter. Ditt uppdrag är att få en samspelt driftenhet som arbetar med att eftersträva hög service gentemot kommunens verksamheter men även att aktivt arbeta med att driftoptimera kommunens lokaler och förbättra inomhusklimatet. För att uppnå detta krävs god kommunikation, uppföljning, tydliga mål men även att din enhet är samspelt med avdelningens övriga funktioner så som projektledare, energiingenjör, säkerhetsansvarig, fastighetsförvaltare, enhetschef för lokalvård samt verksamhetschef för fastighetsavdelningen.

Du kommer även att ansvara för utveckling av fastighetssystemet tillsammans med systemansvarige på avdelningen. Förutom hantering av driftsorganisation förekommer diverse operativa och administrativa arbetsuppgifter i chefsrollen.

Din närmaste chef kommer att vara verksamhetschefen för avdelningen som du kommer ha ett nära samarbete med.

KVALIFIKATIONER
Du som söker dig till oss är en person med ledarerfarenhet/ och eller chefserfarenhet med goda kunskaper om och förståelse för fastighetsfrågor och förvaltning av fastigheter. Har du god kunskap om tekniska system och installationer för uppvärmning och ventilation av fastighet är det meriterande.

Du har gärna en högskole- eller universitetsexamen inom energi-, fastighetsförvaltning- och/eller byggteknik alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms lämplig för uppdraget.

Du har ett tydligt ledarskap där du motiverar, skapar engagemang och delaktighet i gruppen, där vikten av tydlig kommunikation och förväntningar gentemot dina medarbetare är viktigt för att uppnå önskat resultat.

Du är självgående och ser helheten i ett större perspektiv för att uppnå bästa resultatet för avdelningen. Du tar egna initiativ till förbättringar, planerar, organiserar och driver ditt arbete effektivt och tar ansvar för ditt uppdrag att leda personalen i önskad riktning. Att nå goda slutresultat är viktigt för dig.

Du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket i både tal och skrift. God samarbetsförmåga är nyckeln till framgång då du kommer ha mycket kontakt internt inom fastighetsavdelningen men även med kommunens olika verksamheter samt med entreprenörer.

Har du erfarenhet av att ha arbetat med en organisation i förändring eller kultförändring på din arbetsplats är det meriterande.

Har du erfarenhet av att arbetat i en politisk styrd organisation är det meriterande.

Tjänsten kräver B-körkort.
Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Med KRAFT gör vi det bättre att arbeta, bo och leva i Bjuvs kommun. Med kompetens, respekt, ansvar, förtroende och tillgänglighet skapar vi tillsammans resultat i våra verksamheter.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Sammanfattning

Liknande jobb


16 april 2024