Enhetschef för legitimerad personal

Enhetschef för legitimerad personal

Arbetsbeskrivning

- Ett jobb med plats för att påverka och utveckla
Till hälsa och sjukvård söker vi en enhetschef vars ledarskap präglas av att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
En dag som enhetschef på hälsa och sjukvård
Som enhetschef har du ansvar för att personer med hemsjukvårdsinsatser i vår kommun, samt de som bor på kommunens boenden får vård med god kvalitet, genom god kompetens och gott professionellt samarbete. Du kommer att vara närmaste chef för våra sjuksköterskor och distriktssköterskor som arbetar dagtid.
Du kommer att sitta i ledningsgruppen för verksamhetsområde Bistånd, Hälsa och sjukvård, där är du en viktig part för samarbetet med övriga verksamheter för att skapa förutsättningar för en god vård och omsorg kring den enskilde. I ledningsgruppen ingår verksamhetschef, två enhetschefskollegor samt kommunens MAS. Ledningsgruppen har ett eget chefsstöd som finns till för att underlätta arbetet för enhetscheferna.
Verksamhetschefen kommer att vara din närmsta chef.
I uppdraget ingår att planera, leda, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer.
Du har ett helhetsansvar för din enhet vilket innebär att du har budget-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du initierar och driver utvecklingsfrågor inom din enhet i nära samarbete med dina kollegor och övriga professioner inom socialförvaltningen.
Din kompetens
Du har en utbildning som sjuksköterska och ha flera års erfarenhet av yrket, gärna inom äldreomsorgen.
Det är meriterande om du även har erfarenhet från arbete som chef. Där ditt ledarskap präglas av att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet.
Personlig lämplighet för uppdraget bedömer vi som viktigt och vi kommer i rekryteringsprocessen särskilt att fokusera på din förmåga att stödja och handleda personalen i sina uppdrag, skapa trygghet och delaktighet, att inspirera och motivera samt på din förmåga att leda en verksamhet som strävar mot ständig förbättring och utveckling.
Övrig information
Visstidsanställning till och med 2022-12-31 med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning.
Sista ansökningsdag 2022-02-06
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum passerat, så vänta inte med din ansökan!
Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


22 april 2024