Enhetschef för Tillståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi arbetar med flyktingar, missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vi samordnar också " Jämlikt Göteborg" – en långsiktig satsning för social hållbarhet. Vår vision lyder: "Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla".



ARBETSUPPGIFTER
Tillståndsenheten handlägger och utreder ansökningar om tillstånd för alkoholservering och ansvarar för anmälningar om folköl- och tobaksförsäljning. Inom båda områden bedriver vi och ansvarar för tillsyn såväl dag som nattetid. Förutom serveringstillstånden i Göteborgs stad så hanterar vi tillstånd och tobak i fem andra kranskommuner.
Enheten har en utbildningsdel som innefattar utbildning av restaurangpersonal i ansvarsfull alkoholhantering och narkotika.

Vid enheten arbetar 18 medarbetare samt ett 10-tal arvoderade alkoholinspektörer.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du är direkt underställd förvaltningsdirektören.
Arbetet innebär mycket samverkan med restaurangbranschen, internt i staden och med andra myndigheter som t e x polisen, räddningstjänsten och skatteverket. Du kommer att arbeta nära förvaltningens politiker, företräder förvaltningen i det politiska utskottet för Tillståndsfrågor och är föredragande som sakkunnig i förvaltningens politiska nämnd. Du svarar även för enhetens verksamhet i kontakten med media.

Arbetet innebär kvalificerade bedömningar av rättslägen om när tillstånd ska beviljas eller ej, när tillstånd ska dras in och/eller sanktioner ska utgå.

Vi arbetar för en hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder friskvårdsbidrag och rökfri arbetstid!

Läs mer om oss på stadens hemsida www.goteborg.se/socialresurs


KVALIFIKATIONER
Du har:
- relevant högskoleutbildning. Kunskaper i juridik, ekonomi och kännedom om alkohol- och skattelagstiftning är meriterande.
- Minst 2 års chefserfarenhet i politiskt styrd organisation alternativt goda ledaregenskaper och erfarenhet från arbete med myndighetsutövning av tillståndsfrågor

Vi söker dig:
- som leder genom god kommunikations- och samarbetsförmåga, delaktighet för medarbetarna, engagemang och tydlighet
- är strukturerad och analytisk med god förmåga att organisera ditt och enhetens arbete
- som är drivande och resultatinriktad


ÖVRIGT
Vi har i denna rekrytering valt rekryteringskanaler och undanber oss från andra aktörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, semester v 26-28, åter den 18 juli Per-Anders Olsson
031 - 367 90 28
tf enhetschef, v 26 och 27 Maria-Rosa Johansson
031-3679037
Förvaltningsdirektör Michael Ivarson
031-3679006
HR-chef Nicoline Blidberg
031-3679010
HR-specialist Bemanningsenheten Marie Kroona
031-367 93 14
Verksamhetschef (åter den 1 augusti) Ingela Johansson
031-3679105
Enhetschef Anna Ek
031-3679122
Gruppchef Socialjouren Emir Salihovic
031-367 99 34
Samordnare Tomas Magnusson
031-3679123
Enhetschef Lotta Rosander
031-367 91 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Social Resursförvaltning Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2017-03-01 eller så snart möjligt.
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Gårdavägen 2
None

Postadress

Box 6131
Göteborg, 40060

Liknande jobb


Enhetschef för Sortiment till verksamhetsområde hjälpmedel i Malmö

Enhetschef för Sortiment till verksamhetsområde hjälpmedel i Malmö

8 maj 2024

8 maj 2024

Enhetschef Vuxenenheten

7 maj 2024

8 maj 2024