OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med ca 19 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade
Omsorgsförvaltningen arbetar för att ge en god salutogen social omsorg och kommunal hälso- och sjukvård genom att den enskildes medansvar och resurser tillvaratas. Vi ska visa respekt för den enskildes självbestämmande, delaktighet, integritet, trygghet och värdighet. Den som har kontakt med oss ska möta en kompetent personal. Förvaltningens ansvarsområden är omsorg om äldre och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen utövar också ledningen av den kommunala hälso- och sjukvården.
Omsorgsförvaltningen har 650 anställda och 1200 personer som har behov av stöd i vardagen.
Högåsens verksamhet omfattar såväl hemtjänst i ordinärt boende som särskilt boende på Högåsen. Högåsens särskilda boende har 66 lägenheter. Cirka 95 medarbetare arbetar inom verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef på Högåsen erbjuder vi dig ett omväxlande och utvecklande arbete. Du har möjlighet att skapa din egen ledningsorganisation och som stöd i ditt arbete finns även biträdande enhetschef, olika specialister i staben samt administrativa assistenter.
Vi söker dig som gillar utmaningar och är trygg i ledarrollen. Du arbetar utifrån ett salutogent och coachande förhållningssätt där du ser möjligheter och resurser i verksamheten.
I uppdraget ingår att förankra politiska visioner, mål och grundvärderingar. Du ser till att verksamheten har tydliga mål, strategier och handlingsplaner och att dessa genomförs och följs upp. Du ska arbeta aktivt för att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utvecklas och att deras kompetens tas tillvara utifrån verksamhetens behov. I rollen som enhetschef så har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi.
Omsorgsförvaltningen är kvalitetscertifierad enligt standarden Investor in People (IiP). Syftet med IiP är att förbättra organisationens resultat genom att utveckla medarbetarna. Det kräver ett systematiskt arbets- och förhållningssätt som bygger på att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är målinriktad och kan se helheten i verksamheten. Du har god förmåga att planera och arbeta långsiktigt samt handla och fatta beslut när det krävs utifrån verksamhetens behov. Du har god kommunikativ förmåga, engagerar och gör medarbetarna delaktiga i enhetens verksamhetsutveckling. Du är bra på att utveckla samarbetet både internt och externt. Social omsorg-/socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.
Du har ledarerfarenhet och god kännedom om aktuell lagstiftning.
Datavana officepaketet.
Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538