Enhetschef Resurscentrum

Enhetschef Resurscentrum

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Nu har du möjlighet att vara med från början och bygga upp en viktig verksamhet! Verksamhetsområde Vård och omsorg bygger en organisation för ett mer strukturerat och kvalitativt arbete med intermittent och visstidsanställda inom äldreomsorgen i Bergs kommun.  

Arbetsuppgifter
Som chef för Resurscentrum är du direkt underställd verksamhetschefen för vård och omsorg. Du ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med de sju enhetschefer som tillsammans ansvarar för kommunens hemtjänst och särskilda boenden samt korttidsboendet. I rollen som chef för Resurscentrum ansvarar du över samtliga intermittent anställda samt visstidsanställda upp till 3 månader inom äldreomsorgen. Du kommer ha ansvar för att inventera och regelbundet följa upp dessa individers kompetens, trivsel och sjukfrånvaro.

Du förväntas skapa en struktur för, och hålla i regelbundna APT samt ansvara för medarbetar- och lönesamtal. Vidare läggs vikt vid att öka samordning av befintliga vikarieresurser och underlätta arbetet med bemanning. Den faktiska bemanningen kommer dock utföras av administratörer ute på respektive enhet, med vilka du förväntas bygga upp ett gemensamt forum. Tillsammans med kommunens HR-funktion kommer du också driva det viktiga arbetet med kompetensförsörjning, där attrahera, rekrytera och utveckla är ledord.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av högskoleutbildning inom antingen social- eller hälso- och sjukvårdsinriktning, alternativt annan inriktning som bedöms vara relevant för tjänsten. Erfarenhet av arbete i ledande befattning är ett krav. Har du dessutom haft verksamhets-, personal- och ekonomiansvar är det meriterande.

Goda datakunskaper i form av vana att arbeta i de verksamhetssystem vi använder oss av inom vård och omsorg, Visma, TimeCare/Time pool/Multi access är meriterande. Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift, är ett krav. Du behöver ha körkort för personbil (B-körkort) i arbetet.

Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande. 

Personliga egenskaper
Vi värdesätter din förmåga att skapa delaktighet och att vara nytänkande och kreativ. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är van vid förändringsarbete och ser möjligheter snarare än svårigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, utifrån dessa egenskaper.

Vi erbjuder
Som enhetschef hos oss får du ett ömsesidigt utvecklande arbete, med stor möjlighet att påverka den framtida äldreomsorgen i Bergs kommun. Vi tillämpar flexibel arbetstid, vilket innebär att du som chef har möjlighet att, utifrån verksamhetens behov, självständigt styra din arbetstid. Möjlighet till friskvård, semesterväxling, pensionsväxling och vidareutbildning i tjänsten finns.  Distansarbete är möjligt i viss utsträckning. Vi har även en förmånsportal med en rad olika erbjudanden, samt ett årligt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på äldreomsorgen i Berg!

Kontaktinformation
Ingrid Larsson, Vård- och omsorgschef, (+46) 0687-162 12, ingrid.larsson@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Svenstagatan 3

84531 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


22 april 2024