Enhetschef Rosengårdens korttidsboende

Enhetschef Rosengårdens korttidsboende

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget samt kvalitets- och utvecklingsarbete inom ditt ansvarsområde. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom verksamhetsområdet. Du stärker och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder dig möjligheten till ett mångsidigt och meningsfullt arbete med många spännande och roliga arbetsuppgifter som chef och ledare hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har sjuksköterskeutbildning eller annan relevant akademisk utbildning som t ex social omsorg, socionom eller inom annat område som kan bedömas som relevant för tjänsten.

Vi ser helst att du har erfarenhet av ledarskap inom kommunal vård och omsorg och att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som självklart att du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten. Vi söker dig som är trygg och stabil i dig själv och som är bra på att lyssna in andra. Du som söker är bra på att planera och strukturera ditt eget arbete. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder. Du kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har en god förmåga att arbeta och leda mot uppsatta mål. Du skapar goda relationer och du har lätt för att samarbeta. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som ny ledare har du förmånen att få gå vårt uppskattade interna ledarprogram. Vår ledstjärna är det situationsanpassade personliga ledarskapet med ett tillitsfullt, coachande och hälsofrämjande förhållningssätt. Tillsammans arbetar vi för ett långsiktigt hållbart arbetsliv där alla får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.

I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 april 2024