Enhetschef samordningsenheten

Enhetschef samordningsenheten

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen och avdelningen stöd till barn, unga och vuxna står inför en omorganisation.

Enheten är nystartad  från januari 2023 och vi söker därför en ny kollega som ska leda och ansvara för den nya enheten.

Samordningsenheten ingår i avdelningen stöd till barn, unga och vuxna. Inom avdelningen finns även enheten för barn och unga, Stöd och behandlingsenheten, Enheten missbruk och socialpsykiatri, Arbetsmarknadsenheten, Biståndsenheten LSS och Enheten för ekonomiskt bistånd och etablering. Som enhetschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med 6 stycken andra enhetschefer. Som enhetschef rapporterar du till avdelningschef.



Dina arbetsuppgifter
Som Enhetschef på samordningsenheten arbetar 18 medarbetare och en teamledare som du kommer att leda. Du som enhetschef har personal-, budget- och verksamhetsansvar. Det pågår nu ett intensivt utvecklingsarbete inom enheterna och det är viktigt att du tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla våra verksamheter. Pågående satsningar är bland annat  – TSI i samverkan med skola, barnsäkert 2. Vi kommer lägga ett stort fokus på vårt förebyggande arbete, ett team kommer att skapas som ska arbeta med förebyggande insatser, vilket går i linje med en hållbar socialtjänst. I enheten ingår även en viss myndighetsutövning så i arbetet ingår att skapa rutiner för hur kommunens invånare på bästa möjliga sätt ska kunna erbjudas den hjälp de är i behov av.

Vi söker dig som driver utvecklings- och kvalitetsarbete med individen i fokus och arbetar för att verksamheten ska nå uppsatta mål som handlar om att stärka det förebyggande arbetet, skapa en verksamhet av god kvalitet i utgångpunkt av den enskildes behov och önskemål samt att säkerställa en god arbetsmiljö genom ett systematiskt arbetsmiljöarbete.     

För att du ska få goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag finns självklart chefsstöd i olika former.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av eget budget- och verksamhetsansvar och är en omvittnat god ledare. Vidare har du erfarenhet av att självständigt och framgångsrikt planera och driva förändrings- och utvecklingsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att du ska trivas i den här rollen söker vi dig som med stort engagemang, ser möjligheter, hittar lösningar och driver utveckling på ett prestigelöst sätt. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av tillit, kreativitet och innovativa lösningar. Som ledare har du förmåga att uppmuntra och inspirera. Du är trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Du tycker om att kommunicera, trivs med att leda och har lätt för att få med dig andra.

Då Håbo är ett finsk förvaltningsområden är även kunskaper i finska språket meriterande.

Rekryteringsarbetet kommer att pågå fortlöpande.

Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024