Enhetschef till äldreboende i Bergshamra Solna

Enhetschef till äldreboende i Bergshamra Solna

Arbetsbeskrivning

A&O är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner, har ca 1 600 vårdplatser och sysselsätter omkring 2 500 medarbetare inom äldreomsorg. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.

Vi söker nu en Enhetschef till vår verksamhet Berga i Solna.

Berga är ett modernt äldreboende för personer med omvårdnadsbehov och personer med demenssjukdom.

Boendet ligger i Bergshamra med utsikt över Edsviken och Värtan. Det finns för närvarande 64 stycken (ordinarie 96st) trevliga lägenheter som är uppdelat i två olika hus med små avdelningar om åtta boende. Hälften av platserna har demensinriktning.

Vår profil på verksamheten är konst och hantverk. Vi har ett eget professionellt konstgalleri och har konstutställningar varannan månad av olika konstnärer.

Vi har även en restaurang som är öppen för allmänheten och eget kök där våra måltider tillagas.

Vi har många olika professioner i verksamheten som bildar det team som vi samverkar med, som kurator, dietist, hälsocoach, aktivitetscoach, arbetsterapeut och fysioterapeut, enhetschef och vaktmästare. Sjuksköterska finns i verksamheten dygnet runt.

Vi driver även två dagverksamheter som vi samverkar med. Ett mysigt boende med mycket allmänna utrymmen i entréplanet som är gjorda för aktiviteter.

Arbetsbeskrivning:

Som enhetschef på Berga handlar arbetet om att strukturera och vara delaktig i kvalitetsarbetet arbetet på enheten. I rollen som enhetschef för vissa omvårdnad/demens våningar kommer du ha budget-, verksamhets och personalansvar utifrån din befattningsbeskrivning. Vi värdesätter goda kunskaper i SoL och dokumentation för medarbetare.

Du kommer vara chef för en del av Bergas undersköterskor/ vårdbiträden. Det innebär bl.a. att du med stöd av verksamhetschef löpande följer upp ekonomin genom månadsvisa uppföljningar, du håller i medarbetarsamtal, kompetensplanering och lönesättning för medarbetare. Du har även arbetsmiljöansvar och samverkar med fackliga företrädare. Du samarbetar med samordnare gällande personalplanering.

Du kommer att tillsammans med verksamhetschef och övriga enhetschefer på Berga att ingå i ledningsgruppen.

Egenskaper:

Du är en trygg och tydlig ledare med en positiv inställning och god kommunikativ förmåga. Du skapar engagemang och delaktighet och får med dina medarbetare i utvecklingsarbetet. Du har viljan att nå resultat och har ett långsiktigt strategiskt tänkande. Du måste kunna organisera och strukturera ditt arbete och hantera den administration som krävs.

Som person är du självständig, ansvarsfull, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har viljan och förmågan att styra, leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet.

Kvalifikationer:

Du ska vara högskoleutbildad och ha utbildning för uppdraget.

Vi söker dig som är socionom eller legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av att vara enhetschef med personal- budget-, och verksamhetsansvar.

Meriter:

Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande



Övrigt:

Arbetstid/Varaktighet: 100% Tillsvidare, provanställning tillämpas.

Tillträdesdatum: enligt överenskommelse

Lön: Individuell lön enligt överenskommelse

Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal.

Intervjuer kan ske fortlöpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Har du frågor angående anställning på Berga kontakta:
Verksamhetschef, Angela Plambeck
Mail: angela.plambeck@ansvarochomsorg.se
Telefon: 072-2520640

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A & O Ansvar och Omsorg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Oxbacksgatan 15-19
None

Postadress

Oxbacksgatan 15-19
SÖDERTÄLJE, 15173

Liknande jobb


22 april 2024