Enhetschef till äldrecentrum Ekedal

Enhetschef till äldrecentrum Ekedal

Arbetsbeskrivning

Äldrecentrum Ekedal har genomgått en genomgripande om- och tillbyggnad de senaste åren och 120 nya lägenheter med tillhörande gemensamhetslokaler har nu skapats. Uppstarten har genomförts under 2021. Som enhetschef på Ekedal ingår du i ett ledningsteam av 4 chefer och administrativt stöd.

Som enhetschef blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av trygghet, ansvarskänsla och ett respektfullt bemötande.

Som chef i Skövde kommun får du möjlighet till fortbildning och att utveckla ditt ledarskap. Du ingår i kommunövergripande nätverk av chefer och är en del av kommunens strategiska utvecklingsarbete. Hos oss har du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och utmanande arbete. Som enhetschef får du möjlighet att vara med och skapa den bästa boendemiljön utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Tillsammans med dina medarbetare verkar du för att skapa en positiv helhetssyn som genomsyrar hela verksamheten. Du är underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp med övriga enhetschefer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Leda, planera och organisera verksamheten
- Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
- Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning
- Ansvara för god arbetsmiljö
- Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, socionom, social omsorg eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du ska ha minst två års erfarenhet av personal, ekonomi och verksamhetsansvar och vara väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Du ska ha kunskap om social dokumentation och erfarenhet av personalplanering. Vi ser det meriterande om du tidigare arbetat med systematiskt förbättringsarbete.

Du har lätt för att samarbeta med andra personer oavsett om det gäller interna som externa kontakter. Du är en uthållig person som inte ger upp i första taget och vi förutsätter att du har ett genuint intresse för människor. För att trivas i rollen ser vi att du är trygg, självgående och har god förmåga att fatta beslut.

Hos oss står individens behov i centrum och det är viktigt att du som person passar in i verksamheten. Detta gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval sker löpande under annonseringsperioden.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Vårdenhetschef

Vårdenhetschef

16 april 2024

Vårdenhetschef

Vårdenhetschef

16 april 2024