Enhetschef till Ankarets äldreboende

Enhetschef till Ankarets äldreboende

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för att ha kundens fokus och inte bara kunden i fokus! Till vår hjälp vill vi ha dig som har erfarenhet som chef inom äldrevården eller annat närliggande område och som har en drivkraft att lyckas, att skapa värde och att leda både dig själv och andra.

Vi på Ankarets äldreboende söker nu en enhetschef. Ankarets äldreboende är ett boende för personer med demenssjukdom och är beläget på natursköna Öster mälarstrand. Vi har 45 lägenheter, 3 våningar med 2 hemvister på varje våning. Du leder en avdelningschef, en assistent och undersköterskor/sjukvårdsbiträden. Sjuksköterskorna och rehabiliteringspersonal som finns på enheten leds centralt.

Ankaret har en god struktur och grund med kontinuerliga uppföljningar och rutiner som fungerar bra. Du som enhetschef kommer kunna förvalta och ta enheten vidare framåt då branschen är i ständig utveckling för kundens och medarbetarnas bästa.

Vi utgår ifrån Västerås stads värdegrund alltid bästa möjliga möte, för oss betyder det att allt vi gör sker med kunskap och omtanke. Vi ligger i framkant i arbetet med digitala trygghetslösningar anpassade för individens behov och arbetar hela tiden för att våra kunder ska ha en så fin vistelse som möjligt.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en person med långsiktiga mål men som också kan hitta kortsiktiga lösningar? Vill du arbeta med mycket frihet och ansvar där du också har inflytande och handlingsutrymme? Låter det spännande kan du vara rätt person för oss!

Ur ett ledarperspektiv är det viktigt att ständigt föra en dialog kring verksamhetens organisation, arbetssätt, metoder med mera. Dialogen behöver ske tillsammans med medarbetarna för att få samsyn och uppnå det gemensamma målet. För att åstadkomma långsiktig kvalitet behöver du i ditt ledarskap involvera dem vi finns till för och deras närstående för en hållbar utveckling.

Snabb utveckling sker inom äldreomsorgens teknik och underlättar mycket av arbetet men det innebär också utmaningar eftersom våra medarbetare behöver ställa om och bli ännu mer flexibla. Här finns du som chef som stöd och inspiratör. Du omvärlds bevakar och driver utvecklingsarbetet på enheten framåt.

Högt upp på agendan för hela vård- och omsorgsförvaltningen står heltid som norm och vi arbetar aktivt för att möta de demografiska utmaningarna som kommer. Det betyder att du kommer att behöva ha ett nära samarbete med dina kollegor över blockgränser och bidra med idérikedom för att vi ska kunna gå i mål med uppdraget.

Du är en del av en ledningsgrupp med 10 engagerade och kompetenta kollegor och får tillgång till ett coachande ledarskap från din verksamhetschef. Tillsammans tänker ni hel före del. Förvaltningen som helhet har ordning och reda och flera väl utvecklade stödfunktioner som HR, ekonom och utvecklingsledare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen och chefserfarenhet gärna inom området vård och omsorg. Du är stabil, uthållig och arbetar med kunden i fokus. Vi ser också att du har goda IT-kunskaper samt har gått ledarskapsutbildning.

Viktiga förmågor är också att kunna leda i förändring, kommunicera tydligt och leda utifrån uppdraget. Om det tilltalar dig så är du varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 augusti 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


22 april 2024