Enhetschef till arbete och aktivitet

Enhetschef till arbete och aktivitet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som chef i en positiv, modern och utvecklingsinriktad ledningsgrupp med fokus på att få personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktionsnedsättningar att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt? Här får du coacha och stödja arbetshandledare och stödpedagoger till att möjliggöra detta och tillsammans skapa en meningsfull vardag för de vi är till för. Du behövs, så kom och ta den möjligheten.

Vi är en arbetsplats som bedriver Daglig verksamhet (LSS) och sysselsättning (SoL) för personer med lindriga till omfattande funktionsnedsättningar. Vi utgår från individens önskemål och behov när vi planerar våra insatser och huvudfokuset ligger på att möjliggöra brukarnas delaktighet i samhället där självbestämmande och meningsfullhet är viktiga faktorer. Vi satsar på att utveckla arbetssätt och metoder och just nu befinner vi oss i en tid av förändring där digitalisering, tillit och kompetens är strategiska resurser till verksamhetsutveckling.

Vi är ett team som ser samarbete som avgörande för effektivitet i verksamheten. Dina blivande chefskollegor beskriver sig själva som enade, prestigelösa, energifulla, transparenta och trygga. Våra olikheter stärker och kompletterar teamet. Du samarbetar med hela kommunen, regionen, privata assistansbolag och anhöriga. Här får du kompetensutveckling i form av chefsutbildning från Mälardalens universitet.

ARBETSUPPGIFTER
Här säkerställer du att personer vi är till för får rätt stöd och anpassning för att klara av sina uppgifter på daglig verksamhet samt att leva ett självständigt och meningsfullt liv. Det gör du genom att leda och driva arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer.

Du ansvarar för:
• verksamhetsplanering och utvecklingsarbete
• ekonomi, budget och resultatuppföljning
• personal- och arbetsmiljö med fokus på att vägleda, motivera och engagera medarbetare.

Du ska kunna initiera och driva utveckling/förändring på kort och lång sikt och har förmåga att planera och organisera verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning som motsvarar tre års heltidsstudier, gärna med inriktning beteendevetenskap eller likvärdigt. Vi förmodar att du känner dig trygg med IT och har lätt för att både kommunicera och dokumentera på svenska.

Vi vill också att du har tidigare jobbat inom verksamheter med liknande målgrupp och tidigare har lett medarbetare i verksamhets- eller utvecklingsarbete. Det är ett stort plus att du tidigare har arbetat som chef med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling samt kunskap om arbetsmiljöfrågor. Tidigare samverkan med olika aktörer är också en bonus.

Det är viktigt att du är en ledare med driv och uthållighet, som kan och vill bidra till nytänkande. Eftersom arbetet innebär många kontakter med olika människor är det viktigt att du är lyhörd, trygg och kommunikativ och att du på ett engagerat och prestigelöst sätt kan leda och inspirera andra. Du behöver också kunna vara tydlig och våga fatta beslut när det behövs. Samarbetsförmåga och helhetssyn är självklara egenskaper hos dig. Tillsammans med oss bidrar du till hela Eskilstunas utveckling.

ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

26 april 2024

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

26 april 2024

26 april 2024