Enhetschef till drift- och förvaltningsenheten

Arbetsbeskrivning

I Nacka bor närmare 100 000 personer och vi bygger bostäder med målet att bli 140 000 fram till år 2030. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att utveckla territoriet Nacka för nuvarande och nästa generation och att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna. Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun!

 

Arbetsuppgifter och ansvar
Drift- och förvaltningsenheten bildas 1 januari 2017 och ska svara för planering och genomförande av drift- och underhållsåtgärder för all kommunägd mark och alla anläggningar som är allmänt tillgänglig, t ex vägar, broar, parker och naturmark. Arbetet leds i huvudsak av egen personal men utförs till största delen av entreprenörer enligt ramavtal. Krav på arbetsinsatsen ökar i takt med att ny infrastruktur tas i bruk och användandet ökar när hela Nacka växer kraftigt de närmaste 15 åren.  

 

Vi söker nu en chef för enheten som kan leda och fördela arbetet inom enheten för bästa möjliga skötsel och underhåll av det utrymme i kommunen som ska vara tillgängligt och attraktiv för alla, alltid. Som enhetschef rapporterar du till trafik- och fastighetsdirektören och har fullt ansvar för verksamheten med enhetens ekonomi samt de aktuella anläggningsprojektens ekonomi, tid och kvalitet. Personal- och arbetsmiljöansvar ingår för ca 45 medarbetare. Därtill ingår ett större antal medarbetare via våra entreprenörer.

 

Kvalifikationer

Du har flerårig erfarenhet av att leda arbete med drift- och underhåll av offentlig infrastruktur i vid bemärkelse, som beställare eller som leverantör. Din förmåga att leda och fördela arbetet är ytterst viktig egenskap. Du ska vara en sammanhållande kraft för att bidra till erfarenhetsåterföring från den operativa verkligheten till både projektering av anläggningar och planering inom stadsbyggandet.

 

Du bör därför ha erfarenhet av och gilla att leda även indirekt i en relativt komplex struktur till nytta för alla som bor och verkar i Nacka. Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

 

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning med särskilt chefsförordnande under 3-5 år. Tillträde efter överenskommelse.

 

Mer information och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du trafik- och fastighetsdirektör Dag Björklund på tel. 08-718 93 50.

 

Välkommen att skicka in din ansökan senast dem 7 december.

 

Till bemannings-, rekryteringsfirmor och säljare - vänligen respektera att vi inför den här rekryteringen noggrant tagit ställning till och valt kanaler för arbetet att hitta vår nya kollega varför er hjälp undanbedes i den här rekryteringen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun Nacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl ök
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 november 2016

Liknande jobb


Senior Manager - Operational Excellence

Senior Manager - Operational Excellence

20 mars 2024

Area Manager

Area Manager

20 mars 2024