Enhetschef till Enheten för beställning, upphandling och avtalsuppföljning

Enhetschef till Enheten för beställning, upphandling och avtalsuppföljning

Arbetsbeskrivning

Med din spetskompetens inom upphandling och juridik leder och stöttar du specialister som arbetar brett med avtal och upphandling inom vård och omsorg. Tillsammans säkerställer vi att alla utförare och leverantörer håller god kvalitet.

I verksamhetsområdet kvalitet och utveckling ingår Enheten för beställning, upphandling och avtalsuppföljning. Enheten ansvarar för all upphandling av olika verksamheter, som exempelvis boenden, och arbetar på uppdrag av två nämnder: Äldrenämnden och Nämnden för individer med funktionsnedsättning. Vi har nyligen utvecklat en ny upphandlingsmodell för kvalitetsupphandling och nästa steg är att följa upp och utvärdera modellen. Vi arbetar kontinuerligt med avtalsuppföljning och har en nära dialog med utförare. Allt för att säkerställa följsamheten efter avtalet och god kvalitet.

Enheten ingår i Vård- och omsorgsförvaltningen. Läs gärna mer på http://www.vasteras.se/vardochomsorgsforvaltningen

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef leder du en ambitiös arbetsgrupp med stor kompetens inom området. I gruppen ingår sju beställare som fokuserar på upphandling och avtal och en ombudsman som hanterar inkomna klagomål. Du fyller en viktig funktion genom att stödja medarbetare i utmaningar och komplexa frågor som exempelvis vid överprövningar. Du skapar förutsättningar för goda relationer med utförare för att öka samförstånd och främja ett smidigt samarbete. Vid varje tertial görs en övergripande analys av resultatet och du rapporterar resultatet till respektive nämnd.

Rollen innebär att driva enheten mot mål och främja en samstämmig riktning i arbetsgruppen. Du har det strategiska ansvaret som bland annat innebär att planera verksamheten och utveckla kvalitetsledningssystem. Du kommer att ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp tillsammans med två chefskollegor och du samverkar även mycket med kollegor på förvaltningen för att förbättra processerna utifrån ett helhetsperspektiv.

KVALIFIKATIONER
Du trivs med att vara stödjande i komplexa frågor och drar nytta av din erfarenhet och kompetens inom upphandling, avtal och juridik. Du är van att arbeta med frågor som rör upphandlingslagstiftningarna, LOU och LOV. Din utbildningsbakgrund är lämplig akademisk utbildning. Kanske har du arbetat inom området vård och omsorg och är bekant med verksamhetsområdena. Du har ett engagemang för ledarskap och det är bra om du redan har erfarenhet som chef eller ledare. Din ledarstil präglas av förtroende och stabilitet för att skapa förutsättningar för medarbetare att utvecklas och växa i sin yrkesroll.

Hoppas vi väckt ditt intresse för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


22 april 2024