Enhetschef till Rehabenheten

Enhetschef till Rehabenheten

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden- ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt resurs.

I förvaltningen finns också myndighetskontoret, samt en avdelning för administration och utveckling.

Då en av våra enhetschefer på rehabenheten har gått vidare mot nya uppdrag, söker vi dig som tillsammans med nuvarande enhetschef vill fortsätta utveckla enheten och gemensamt arbeta för att klara framtida utmaningar. Rehabenheten  är en del av verksamhetsområdet Resurs.

På rehabenheten arbetar legitimerade arbetsterapeuter, legitimerade fysioterapeuter, en legitimerad dietist, rehabassistenter och hjälpmedelspersonal. Vi vill erbjuda dig ett meningsfullt arbete där du är delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och ger ett bra resultat.

Det här erbjuder vi dig!
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med möjligheten att vara med och forma förvaltningens framtida hälso- och sjukvård tillsammans med chef, kollegor, medarbetare, MAS samt MAR/verksamhetsutvecklare Rehab. Som enhetschef arbetar du utifrån fastställda mål och har ett VEPA- ansvar som innebär ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. 
Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet där du tillsammans med kollegor och verksamhetschef driver verksamheten framåt. Du kommer ha ett nära samarbete med andra enhetschefer inom HSL och övriga enhetschefer inom förvaltningen.

Vem är du?
Du som söker är legitimerad fysioterapeut eller arbetsterapeut, gärna med erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag är ett krav och vi ser det meriterande om du har gått en ledarutbildning.

Vardagen innebär många kontaktytor och du vet hur du ska främja ett  bra samarbete för att tillsammans skapa bästa möjliga vård till våra patienter. Att samverka inom området, förvaltningen, kommunen i övrigt och med andra aktuella aktörer, är en viktig del av ditt arbete. Du följer utvecklingen inom verksamhetsområdet och att metoder och arbetssätt utgår från evidens.

Du skapar trygghet genom struktur, en öppen och tydlig kommunikation till kollegor och medarbetare samt ledning. Då utvecklingsarbetet till stor del utgår från politiska mål, är det bra om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation. Du har också mod och uthållighet i förändringsprocesser.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf  

Övrigt
Intervjuer beräknas ske 30 september kl 13-16.

Utdrag ur polisens belastningsregister, kontroll av egna uppgifter (442.3), ska uppvisas före anställning.

Det finns goda pendlingsmöjligheter till och från Hässleholm.

Körkort för klass B krävs.

Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 april 2024