Enhetschef  till Solhaga äldreboende

Enhetschef till Solhaga äldreboende

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Som enhetschef inom socialförvaltningen blir du en del av Falkenbergs egenregis chefsteam. Vi jobbar bland annat med tvärprofessionella grupper för att arbeta effektivt med olika områden, exempelvis sommarrekrytering, introduktion för nya medarbetare och samverkan. Som enhetschef har du också tillgång till verksamhetsstöd och centrala stödfunktioner.

Solhaga är ett särskilt boende i utkanten av centralorten. Solhaga har totalt 51 lägenheter för särskilt boende, personer med demenssjukdom och för yngre personer med demenssjukdom. Solhaga kommer förnyas med fler boendeenheter inom kort.

Har du ett målinriktat och utvecklingsorienterat arbetssätt? Känner du ett engagemang för äldre? Då kanske du är vår nya enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef leder, planerar och samordnar du verksamheten och har ansvar för ekonomi och personal. I tjänsten ingår kvalitets- och utvecklingsarbete utifrån uppsatta mål och verksamhetens behov.

Du ska arbeta för ett positivt arbetsklimat, främja delaktighet och kreativitet så att engagemang och motivation skapas. Ledningsuppdraget innefattar också täta kontakter med brukare, anhöriga, kollegor och organisationen/förvaltningen.

Ni kommer att vara två enhetschefer som i nära samarbete ska leda, planera och samordna verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha adekvat högskoleutbildning och erfarenhet av arbete inom ledarskap med personal-/budget och arbetsmiljöansvar är ett krav.

Vi söker dig med ett brinnande intresse för äldrefrågor och som vill vara med och bygga upp, organisera och utveckla verksamheten. För att lyckas i rollen som enhetschef är det därför en fördel om du är nytänkande och har ett starkt intresse av att arbeta med ständiga förbättringar. Som ledare är du tydlig och skapar förutsättningar för medarbetarnas delaktighet. Du har ett genuint intresse för människor, god samarbetsförmåga samt förmåga att tillvarata andras kompetenser och idéer. Som person är du tydlig, coachande, flexibel, bra på att kommunicera och har en förmåga att stimulera och motivera dina medarbetare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Därefter kommer intervjuer planeras in under v.33-35.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
verksamhetschef Birgitta Lomander Johansson
0346-88 62 89
Enhetschef Tor Jacobsen
0346-88 62 87
Martina Lund, verksamhetschef
0346-88 66 61
Heidi Evesson, enhetschef
0346-88 63 19

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 27 Falkenberg
None

Postadress

Falkenberg
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


22 april 2024