Enhetschef - Upphandling

Arbetsbeskrivning

Enhetschef för upphandling och inköp i Östersund AMS har beslutat att bland annat en funktion för Upphandling av arbetsmarknadsutbildning samt en inköpscentral ska inrättas.Upphandlingsfunktionen kommer att genomföra den administrativa och tekniska upphandlingen åt sex län i norra Sverige.Länsarbetsnämnder/arbetsförmedlingar (lan/af) är beställare och upphandlingsfunktionen genomför den praktiska delen av upphandlingen och föreslår leverantör till lan/af, som beslutar.En gemensam inköpscentral för hela Arbetsmarknadsverkets upphandling av varor och tjänster ska också etableras.Etableringen kommer att genomföras under 2006/07.Teknisk och administrativ upphandling av arbetsmarknadsutbildning ska i övriga landet koncentreras till de tre storstadslänen.Dessa län arbetar gentemot ett antal kringliggande mindre län som är beställare av utbildning.Samarbete mellan upphandlingsfunktionen i Östersund och de tre storstadslänen ska utvecklas i syfte att få större enhetlighet samt ökad kostnadseffektivitet i upphandling av arbetsmarknadsutbildning.AMS söker nu en enhetschef för de ca 14 upphandlare som kommer att arbeta i centralt belägna lokaler i Östersund.Under våren/sommaren 2006 kommer verksamhet att bedrivas i liten skala i tillfälliga lokaler.Arbetsuppgifter Du kommer med stöd av projektgruppen för etablering av verksamhet i Östersund att inledningsvis arbeta med uppbyggnad av upphandlingsverksamheten.Rekrytering och utbildning av ett antal handläggare kommer att påbörjas under vintern/våren 2006.Som enhetschef kommer du att: - leda en enhet inom AMS Förvaltningsavdelning och ingå i ledningsgruppen för denna - ansvara för att upphandling bedrivs enligt gällande regelverk, lagar och förordningar - att ha kontakt med beställare och leverantörer - ansvara för ledning och styrning av upphandlingsfunktionen - ha personal- och budgetansvar - ansvara för att utveckla den egna personalen - ansvara för att god internkontroll upprätthålls samt för ordning och reda i det dagliga arbetet Vidare kommer du att ingå i nätverket med upphandlingsansvariga i storstadslänen.I det nätverket kommer utvecklingsarbete kring upphandlingsfrågor att vara aktuella. Kompetenskrav - Vi söker dig som har - Högskoleutbildning, gärna med ekonomisk inriktning - God förståelse för affärsmässighet och kunskap om det statliga regelverket är önskvärd.- Flerårig erfarenhet av upphandling samt kunskaper om Lagen om offentlig upphandling är ett krav - Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalledning - Är intresserad av och gärna har erfarenhet av att leda utvecklingsarbete - Har analytisk läggning och god struktureringsförmåga - Har god samarbetsförmåga - Har förmåga att skapa dialog, engagemang och delaktighet - God förmåga till kommunikation och att uttrycka dig i tal och skrift Övrigt Anställningen avser heltid och är en tillsvidareanställning, tillträde snarast Vi eftersträvar mångfald bland personalen Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.--------------------------------------------------------------------------------------- Vi vill att du registrerar din ansökan genom att klicka på länken och fylla i formuläret.Du bifogar brev och CV (ej betyg eller andra dokument).

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006