Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Upphandlingsenheten består idag av tolv medarbetare och utökar under året uppgifterna genom att även stödja stadsbyggnadsförvaltningen med upphandlingsrelaterade tjänster.
Enheten leder, samordnar och utvecklar stadens inköps- och upphandlingsverksamhet, med uppdrag att genomföra upphandlingar, förvalta avtal samt biträda stadens förvaltningar och aktiebolag med kvalificerad rådgivning i upphandlingsfrågor. Upphandlingsenheten erbjuder ett spännande och omväxlande arbete med goda möjligheter till utveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingsenheten vid Helsingborgs stad söker Entreprenadupphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot drift- och underhållsentreprenader. Upphandlaren ska framförallt stödja stadsbyggnadsförvaltningen i deras upphandlingar men är placerad vid den centrala upphandlingsenheten.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Att som processledare självständigt genomföra upphandlingar. Fokus kommer ligga på stöd till stadsbyggnadsförvaltningen, upphandlingar inom andra områden kommer förekomma.
• Att utveckla stadens arbete kring upphandling och uppföljning


KVALIFIKATIONER
Du har rätt förutsättningar för tjänsten om du har jobbat med drifts- och underhållsentreprenader ur ett inköps- och upphandlingsperspektiv från köpande eller säljande sida. Meriterande är kompletterande utbildning inom områdena upphandling, projektledning och kvalitetssäkring.
Vi förväntar oss en medarbetare som inom sitt område vill utveckla både rutiner/metoder för upphandling och avtalsuppföljning och som blir sporrad av höga målsättningar. Vi erbjuder dig de bästa verktygen och den rätta miljön för att lyckas.
Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är lika viktiga som din erfarenhet. Egenskaperna vi söker hos dig innefattar en stark kommunikativ förmåga med ett bra språk. Du är resultatorienterad, analytisk och ser lösningar och alternativa möjligheter. Vidare har du en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med servicerollen i centrum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024