Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken och utvecklingsorienterad upphandlare med intresse för bostadsbyggande? Tycker du dessutom att det låter spännande att arbeta med entreprenadupphandlingar på Stockholms största bostadsbolag? Då ska du läsa vidare!

Som entreprenadupphandlare blir du en del av inköpsenheten som består av inköpschef, upphandlare, inköpscontroller och en administratör som tillsammans ansvarar för bolagets alla upphandlingar och uppföljning.

Du rapporterar till inköpschefen.

 

Din nästa utmaning?

Stockholmshem söker medarbetare som vill vara med och skapa trygga och hållbara bostadsområden åt våra närmare 60 000 hyresgäster. Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team och att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling.

I din roll leder och genomför du entreprenadupphandlingar och upphandlingar av byggrelaterade ramavtal. Du bidrar också i det strategiska kategoriarbetet som leds av kategoriansvarig upphandlare inom både ”Bygg” och ”Fastighetsdrift & Underhåll” och blir en viktig spelare i att utveckla enhetens processer och arbetssätt.

Du säkerställer att bolagets inköpsprocess och riktlinjer efterlevs i upphandlingar som du leder och erbjuder rådgivning gällande avtal och avropsförfarande.

Vad erbjuder vi?

Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla.

Du får också spännande och utmanande arbetsuppgifter med utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling inom branschen och företaget. Här trivs vi på jobbet och i medarbetarenkäten har vi genomgående höga resultat och särskilt högt inom ledarskap.

Vem är du?

Vi tror du är nyfiken och utvecklingsinriktad och gillar att tillsammans med andra förenkla och förbättra processer och arbetssätt. Du är också driven och ansvarstagande och det är viktigt för dig att dina upphandlingar verkligen leder till att nå verksamhetens mål. Du är strukturerad och noggrann, prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och får saker i mål enligt tidplan på ett sympatiskt och ödmjukt sätt. Om du dessutom delar vår passion för inköp, vill bidra till samhället, har nära till skratt och tror på att vi genom samarbete gör varandra bättre, då kommer du att trivas hos oss!

Din bakgrund:

- Relevant högskoleexamen inom ekonomi/teknik eller YH-utbildning inom upphandling, alternativt motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt.
- Minst tre års erfarenhet av att självständigt ha genomfört entreprenadupphandlingar och har goda kunskaper inom entreprenadjuridik (AB/ABT/ABK).
- Erfarenhet av att upphandla enligt ABFF
- Vana att tillgodogöra dig skriftlig information, samt tolka och tillämpa avtal
- Dokumenterad erfarenhet av att själv använda ett formellt skriftspråk

Det är meriterande om du även har erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete, projektledning, goda kunskaper inom upphandlings- och inköpssystem samt kunskap om fastighetsförvaltning och byggprocessen.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan senast den 9 juni Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morgan Jansson, inköpschef, tel. 08 508 39 462. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Malin Flodqvist, HR, tel. 08 508 39 123. Facklig representant för Vision är Lina Åhs, tel. 08-508 39 221.  

Om Stockholmshem

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med 28 000 lägenheter och närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024